Vásárlás és utazás Magyarországon kívül
A Wise — a globális technológiai vállalat, amely a világ pénzforgalmának legegyszerűbb és leghatékonyabb módját építi— és az Europion Research friss felmérése szerint a magyarok 38 százaléka legalább egy karácsonyi ajándékot tervez idén külföldi weboldalról rendelni. A fiatalok körében különösen népszerűek az országhatáron átnyúló rendelések: a 18–29 évesek fele (50 százalék) készül külföldi kereskedőktől vásárolni. A legtöbb magyar az ünnepeket otthon tölti, 16 százalék utazik külföldre, általában családlátogatásra, vásárolni vagy téli pihenésre. A 18–29 évesek körében ez az arány is jóval magasabb — 36 százalék tervez utazást Magyarországon kívül az ünnepek alatt.
Rejtett díjak árnyékolják be az ünnepi hangulatot
Bár egyre tudatosabbak külföldi utalásokkor a magyarok, a felmérés szerint továbbra is jelentős átláthatatlanságot tapasztalnak a nemzetközi fizetéseknél. A vásárlók 59 százaléka ellenőrzi az aktuális az árfolyamokat külföldi vásárlás előtt, a 18–29 körében ez az arány már kétharmad (66 százalék).
A legnagyobb frusztrációt a magas és gyakran rejtett díjak okozzák: a válaszadók 45 százaléka számolt be kellemetlen meglepetésekről ezen a téren, míg a válaszadók 38 százaléka szerint a kedvezőtlen árfolyamok miatt kétszer is meggondolják a vásárlást. Ennek ellenére a felnőtt lakosság 46 százaléka úgy érzi, túl sok macerával jár pénzügyi szolgáltatót váltani. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok 24 százaléka már használ fintech szolgáltatásokat, a 30 év alattiak körében pedig még magasabb, 41 százalék.