Sokat, féláron!

Miközben a hazai vállalkozások jelentős része rendelkezik legalább három-öt autóval, a járművek biztosítását ma is sok esetben egyenként intézik. Pedig flottabiztosítással casco esetén a díjak harmada, kötelező esetén akár a fele is megspórolható volna!

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai biztosítók körében - érthető módon - igen nagy a küzdelem a flottabiztosítások megszerzéséért: egy szerződéssel ily módon akár több száz gépjármű biztosítását is az adott társaságnál köthetik meg. Érthető tehát, hogy ezen a területen igen erős díjverseny alakult ki. Az elérhető 35-40 százalékos árelőny tovább növelhető, ha a kötelezőt és a casco-t együttesen köti meg az ügyfél.

A verseny miatt egyre csökken az a mennyiségi határ is, amit a biztosítók flottaként elfogadnak: ma már 5 gépjármű esetében is általános a flottakedvezmény, de egyes társaságok három autóval is hajlandók flottaként foglalkozni. A flottabiztosítás járulékos előnye az adminisztráció jelentős csökkenése is: az egy biztosítónál futó szerződéseknek egyszerre van az évfordulója, a számlafizetés egyetlen számlán, egy időben történik, ami az adminisztrációs költségekben is jelentős megtakarításokat eredményezhet.

A flottabiztosításért folytatott verseny a casco és a kötelező területén is érzékelhető. Míg utóbbinál ez főleg a díjakban mutatkozik meg, addig a casco esetében egyre jelentősebb szolgáltatási különbségek is tetten érhetők. Jelentősen csökkentheti például az árat, ha az idehaza mozgó autóparkra csak magyarországi hatályú biztosítást kötnek. Nagyobb flották esetében egyedi kockázatok is fedezetbe vonhatók (például rakodás közben bekövetkező károk). De befolyásolja a díjat a felhasználás jellege is: nyilván egy vezetői autót, amelynek csak egy sofőrje van, olcsóbb biztosítani, mint az országot járó területi képviselők közös használatú gépkocsiját.

A nagy egyedi mozgástér miatt ezen a területen mindenképpen indokolt lehet biztosítási alkusz segítségét igénybe venni, aki miután felmérte az ügyfél igényeit és valós kockázatait, megkeresi az ügyfél számára legkedvezőbb konstrukciót (adott esetben 13 biztosító tendereztetésével).

"Az alkusz szerepe természetesen nem érhet véget a szerződés megkötésével. - ad tájékoztatást Mestyán András, a CLB Független Biztosítási Alkusz igazgatója. "Aktívan segítünk a biztosító különböző részlegeivel történő kapcsolattartásban, rendszeresen ellenőrizzük a számlákat, jelezzük a évfordulókat, gondoskodunk a flotta változó állományával járó változásokról és segítséget nyújtunk a kárrendezésben is."

Az október végén indult www.biztositastipp.hu/flottabiztositas internetes portálon online is megrendelhetőek a flottabiztosítási szolgáltatások. Az elmúlt év végi kötelező kampányban már sok vállalkozás élt is az Internet adta lehetőséggel. Nekik ezek után csak jelezniük kell, ha vesznek vagy eladnak autót, és fizetniük a biztosító által küldött kedvezményes összegű számlát. A többi az alkusz dolga.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo