Sok az eszkimó és kevés a fóka: milliókat bukhatnak a bérbeadók

A tél beköszöntével sok az eszkimó és kevés a fóka az albérleti piacon, akinek mostanában készül el a bérbeadásra kínált új lakása, vagy most megy el az albérlője az a korábbinál lényegesen hosszabb bérlőkeresésre számíthat.  Egyre nagyobb a megújítási kockázat, a hagyományos hirdetési eszközök használata sokszor már nem elég - figyelmeztet a Rentingo.com, a bérbeadók és bérlők közösségi oldala. Több héttel csökkenti a lakás üresen állásának az idejét, ha a tulajdonos nem csak passzívan hirdet, hanem saját maga is tud kapcsolatfelvételt kezdeményezni a potenciális bérlők felé.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lakáspiac megtorpanása elérte az albérleteket is, nem csak a lakásvásárlók, de a bérlők érdeklődése is rohamosan csökken az év végéhez közeledve. Ma már csak a bérlakáspiac forró szegmensében (Budapesten havi 120 ezer forint alatt) lehet könnyen és gyorsan kiadni a lakást, minél magasabb a bérleti díj, annál kevesebb a jelentkező és annál lassabban lehet megtalálni a megfelelő bérlőt. A bérlakáspiacnak leggyorsabban az újépítésű szegmense bővül, ahol a befektetési céllal vásárló tulajdonosok 6-7 százalékos éves hozamot céloznak meg, ami részben a havonta befolyó bérleti díjból, részben az ingatlan remélt évi 3 százalékos értéknövekedéséből áll. Idén nyárig a befektetők nem aggódtak a hozam miatt, még akár azzal sem volt gondjuk, ha néhány hónapig üresen állt a lakás, mert szárnyalt az ingatlanpiac és folyamatos volt a lakások árának a növekedése. A lassuló áremelkedés, a több helyen már stagnáló lakásárak azonban egyre jobban a havi „fix” bevételre, a bérleti díjra irányítja a tulajdonosok figyelmét.

Üresen áll a lakás, de meddig?

Az elérhető hozam szempontjából a lakáskiadás legnagyobb kockázata, hogy két bérlő között mennyi ideig áll üresen a lakás! Amennyiben túlárazzák a kiadandó lakást előfordulhat, hogy a bérbeadók nem találnak azonnal bérlőt, és minden üresen álló hónap csökkenti az elérhető éves hozamot. A Rentingo.com számításai szerint egy átlagos budapesti lakás tulajdonosa az 5 éves bérbeadási időtávon több mint 4 m forinttal kevesebb bevételt realizálhat, ha évente csak 8 hónapig van bérleti díj bevétele. Ez a megújítási kockázat azokat a bérbeadókat is érinti, akiknek jelenleg éppen van bérlője, nem csak azokat a befektetőket, akik most készülnek beszállni az ingatlanpiacra.

Kép:FreeDigitalPhotos.net

A bérbeadók és bérlők közösségi oldala a bérbeadással járó kockázatok csökkentésére két olyan szolgáltatást is javasol, ami a hagyományos hirdetési oldalakon nem elérhető. Jelentősen csökkenthető a lakás üresen állásának időtartama azzal, hogy a tulajdonos is indíthat kapcsolatfelvételt a Rentingo.com adatbázisában szereplő több ezer bérlő felé. A megújítási kockázat elleni leghatékonyabb védekezés pedig a megelőzés, ha jóval előre gondolkodik a bérbeadó: a közösségi oldalon lehetőség van arra, hogy ne csak „költözhető” státuszban, hanem az elvileg passzív „kiadott” időszakban is ingyenesen hirdessék a bérbeadandó lakásukat. Ez segít abban, hogy előre megtalálják azt a bérlőt, akinek az adott lakás bérlése a legtöbbet éri és ha megüresedik az ingatlan, akkor rögtön be tud költözni az éppen távozó előző bérlő helyére.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo