Sodexho Pass Hungária Kft. - Adómentes utalványok

Sodexho Pass Hungária Kft. 1149 Budapest, Mogyoródi út 32. Tel.: 06 (1) 363-6646 Fax: 06 (1) 267-1417 Weboldal: www.sodexho-pass.hu

A Sodexho Pass Hungária Kft.-t – nem véletlenül - a legtöbben étkezési utalványairól ismerik. Bessenyey Bálint ügyvezető igazgató azonban a sport és a kultúra világába vezető új szolgáltatásukról számol be, ami számukra – nem titkoltan – elsősorban jövedelmező vállalkozás, másrészt egy kicsit misszió is. Üzletfeleik ugyanis célzottan és adómentesen támogathatják dolgozóikat szabadidejük hasznos eltöltésében.

— Kiknek és miért ajánlják a Sodexho Pass SPORT és KULTÚRA utalványt?
— Minden olyan cégnek, ahol a menedzsment felismerte, hogy költenie kell dolgozói jobb közérzetének az érdekében, de szeretne megszabadulni az ezzel járó adóterhektől és/vagy a bosszantó adminisztrációs kötelezettségektől. A mi szolgáltatásunk lényege ugyanis az, hogy szerződött partnereinknél biztosan csak olyan sport- és kulturális célokra lehet felhasználni az utalványainkat, amelyek adómentesen adhatók az alkalmazottaknak. Tehát a munkáltató szempontjából mindenképpen költségkímélő megoldás.

— De mégis, hol „fizethetünk” velük?
— Azt, hogy milyen sport- és kulturális szolgáltatásokat, illetve intézményeket vonunk be az elfogadó hálózatunkba, egyrészt természetesen az üzletfeleink igényei szabják meg, másrészt alkalmazkodnunk kell a törvényi szabályozáshoz is. Azt, hogy milyen juttatások adhatók adómentesen, az 1995. évi CXVII. számú, személyi jövedelemadóról szóló törvény 1. számú mellékletének 8. pontja, illetve a 2001/59. számú APEH iránymutatás mondja ki. Egyelőre sportpályák bérelhetők ily módon, színházi, komolyzenei, tárlatlátogatási és más kulturális programokon való részvételre fordíthatók. Terveink szerint a közeljövőben ötszáz elfogadóhellyel kötünk országosan szerződést, és távlati célként ezerrel. Ez persze nagyságrendileg kevesebb, mint a jól ismert ENNI-KÉK és Sodexho Pass MELEGÉTEL utalványaink ötszázötvenezer felhasználójának a rendelkezésére álló tizenháromezer elfogadóhely; de a szolgáltatás típusa is egészen más. Egy néhány éve végzett felmérés szerint ugyanis a magyar lakosságnak mindössze négy-öt százaléka sportol rendszeresen, tehát legalább heti három alkalommal. Finnországban ugyanez nyolcvan (!) százalék, Hollandiában hetvenkettő, Németországban hatvankilenc. És ha hozzátesszük, hogy ez ma Magyarországon több mint hétmillió mozgásszegény életmódot folytató embert jelent, akár egy kicsit missziónak is tekinthető, amikor megpróbáljuk meggyőzni a vállalatokat, hogy mivel maguk is jól járnak vele anyagilag, támogassák az alkalmazottaikat szabadidejük hasznos eltöltésében.

— De nem csak az utalványok adómentességével járó költségmegtakarítással járnak jól a munkáltatók, hiszen az utalványok egyben csökkentik a vállalatok belső adminisztrációs költségeit is. Nem nyitnak majd ezzel a kínálkozó lehetőséggel ebbe az irányba is?
— Másik újdonságunkat, a Sodexho Pass RUHÁZATI utalványt éppen ezekkel az érvekkel ajánljuk. Hiszen a ruhapénzek számlákkal történő elszámolása során havonta akár több száz számlát kell kezelni és lekönyvelni, ezzel szemben az utalványaink megrendelése és kezelése csak minimális adminisztrációt igényel, és egyetlen számlával megoldható. S ha sport- és kulturális vonalon is felmerül majd ez az igény, lehet, hogy kijövünk egy ilyen utalványtípussal is. Ám keverni a kettőt nem szabad, ezért például az olyan szolgáltatóknak, amelyeknél értelmezési kérdés lehet, hogy adómentes-e vagy sem amit kínálnak, inkább azt ajánljuk, szerződjenek a Sodexho Pass AJÁNDÉK utalvány beváltó feltételekkel. Ezt az univerzális utalványtípust 1999 óta kínáljuk, és a korábban ismert, hasonló utalványokhoz képest szélesebb körben, elsősorban premizálási célra használhatók. Azt hiszem, ez különösen aktuális ajánlatunk az év végi nagy ajándékozásokhoz közeledve.

— Mindig a megrendelőre bízzák, hogy utalványaik közül melyiket vásárolja meg, vagy megpróbálják irányítani az igényeket?
— A Sodexhót, étkeztetéssel foglalkozó családi vállalkozásként, Marseille-ben alapította Pierre Bellon, még 1966-ban. Már 1971-ben kilépett a cég a nemzetközi piacra, és 1978 óta foglalkozik utalványok értékesítésével. Az 1993-ban megalakított magyarországi leányvállalat ezért már az első pillanattól fogva építhet a több évtizedes tapasztalatokra, és az indulástól feladatának tekinti a személyes tanácsadást. Aki tehát nem konkrét elképzeléssel, hanem azzal fordul hozzánk, hogy szeretne a dolgozóinak költségtakarékos bérkiegészítő juttatásokat adni, annak nagyon szívesen segítünk a béren kívüli juttatások rendszerének kialakításában.

— Az egyértelmű, hogy szívesen vennék olyan cégek jelentkezését, akik vásárolnának a fenti ötféle utalványból. De vajon újabb elfogadóhelyekre is várnak még ajánlatokat?
— Természetesen. Ahogy az is természetes, hogy megnézzük, milyen szolgáltatás mellé kerül oda a Sodexho Pass emblémája. Ugyanakkor, ha az ajánlat egybecseng a megismert üzletpolitikánkkal, és munkatársaink a helyszínen is meggyőződnek róla, hogy a szóban forgó bolt, étterem, sportlétesítmény, kulturális központ stb. valóban megfelel az elvárható minőségi szintnek, akkor aligha van akadálya a szerződéskötésnek.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo