Se nem gazdaságos, se nem biztonságos megfeledkezni a téli gumik használatának fontosságáról

Egyáltalán nem meglepő, hogy az ember manapság mindenen spórolni próbál, ennek hátterében pedig egyértelműen a magas infláció áll. A költséghatékony gondolkodással nincs is semmi baj, spórolni ugyanis rengeteget lehet bizonyos dolgokon. A gond akkor kezdődik, mikor egy olyan dolgon szeretnénk spórolni, mely akár az életünket is megmentheti. Egy jó gumiabroncson egy adott helyzetben nagyon sok minden tud múlni, főleg akkor, ha a téli közlekedésről van szó.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár hazánkban nincs törvényes jogszabály arra vonatkozóan, hogy mikortól lenne kötelező a téli gumi használata, mégis a szakemberek szeretik felhívni az autósok figyelmét arra, hogy ha a nappal mért átlaghőmérséklet már nem igen tudja meghaladni a plusz 7 Celsiusfokot, akkor már nem biztonságos nyári gumiabronccsal útnak indulni.

Mik a nyári és a téli gumik között a legnagyobb különbségek?

Spórolás szempontjából nem ritka, ha valaki nyári gumival autózik egész évben, ez azonban több dolog miatt sem jó ötlet. Egyrészt egy nyári gumi egyáltalán nem biztonságos télen, ugyanis az a forró, száraz időjárási viszonyokhoz lett kifejlesztve. A téli abronccsal ellentétben a nyári gumik az alacsony hőmérsékleten rideggé és merevvé válnak, ennek következtében nehezebb az autót stabilan kormányozni, és az úttesten tartani. Emellett ezek az abroncsok könnyebben megcsúsznak a latyakos, havas, jeges útfelületeken, így komoly baleset is származhat abból, ha nem megfelelő típusú szezonális abroncs van az autónk kerekein.

Fontos beszélni arról is, hogy gazdasági szempontból sem jó ötlet nyári gumival télen közlekedni, hiszen bár azt hisszük, hogy pénzt takarítunk meg azáltal, hogy nem vásárolunk meg külön egy téli, és külön egy nyári gumi garnitúrát, valójában több kiadásunk lesz ennek következtében, mint gondolnánk. Hiszen, ha a nyári gumit télen használjuk, akkor az sokkal hamarabb tönkre fog menni, így valószínűleg már a következő szezonban új abroncsot kell majd vásárolnunk.

Milyen téli gumit érdemes vásárolni idén?

Ha spórolni szeretnénk az autónkkal kapcsolatos kiadásainkon, mindenképpen érdemes egy olyan, jó minőséggel rendelkező téli gumit megvásárolni, amelyet a hosszú élettartama miatt éveken át tudunk majd használni a szezonális időkben. Szerencsére az ADAC idén is letesztelte a téli gumiabroncsokat, az eredményekből pedig egyértelműen látszik, hogy melyik gumit érdemes megvásárolni, és melyiket jobb messziről elkerülni.

Az idei évben az ADAC két méretben is megvizsgálta a téli gumiabroncsokat. A 205/60 R16 abroncsok leginkább az alsó középkategóriás SUV-típusú járművek számára lett kifejlesztve, ám alkalmas a középkategóriás autókra is. Ebben a méretben a legjobb eredményt az alábbi modellek érték el:

  • Dunlop Winter Sport 5
  • Michelin Alpin 6
  • Goodyear UltraGrip 9+
  •  Continental WinterContact ST 870 P
  • Hankook Winter i*Cept RS3
  •  Bridgestone Blizzak LM 005
  •  Firestone Winterhawk 4

225/45 R17 méretben pedig ezek a gumik voltak a legjobbak:

  • Continental WinterContact TS870
  • Michelin Alpin 6
  • Goodyear UltraGrip Performance +
  •  Dunlop Winter Sport 5

Abroncsvásárlás során tehát az ADAC 2023-as abroncstesztje minden autós számára fontos útmutató lehet. Azonban akkor, amikor új abroncsot kell vásárolnunk mindig szem előtt kell tartanunk a saját vezetési stílusunkat is.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo