Romlottak az üzleti kilátások

Erősen romlottak a magyar vállalkozások üzleti helyzetét és jövedelmezőségét tükröző mutatók.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Októberben csupán a vállalkozások négy százaléka ítélte kedvezőnek a gazdasági kilátásokat, szemben az áprilisi tíz százalékkal és az egy évvel ezelőtti nyolc százalékkal - jelentette be Tóth István János, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság-, és Vállalkozáselemző Intézet (MKIK-GVI) ügyvezető igazgatója.

A konjunktúra felmérésben válaszoló 1.240 vállalkozás átlagosan 78,3 százalékos kapacitás kihasználást jelzett, ami némileg alacsonyabb az áprilisinál, megegyezik a tavaly októberivel - mondta Tóth István János.

A beruházások várható alakulását jelző mutató kedvező, kétszer annyi cég tervez beruházást mint egy éve, és négyszer annyi, mint áprilisban.

Parragh László az MKIK elnöke szerint, ha a kormányzat nem találja meg a gazdaságélénkítő lépésekhez szükséges csomagot, akkor fennáll az alacsony gazdasági növekedés beragadásának veszélye. (Nemcsak itthon, hanem Németországban is romlott az üzleti hangulat.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo