Rohamosan csökkenő sörfogyasztás

A múlt év első felében még nőtt a sörfogyasztás hazánkban, a második félévben viszont már a vásárlókedv rohamosan csökkent. A termelés volumene nőtt.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly a Magyar Sörgyártók Szövetségének tagjai 4,7 százalékkal növelték termelésüket az előző évhez évhez képest - tette közzé honlapján a nagy sörelőállító cégeket tömörítő szervezet. A múlt évben hazánkban értékesített 7,335 millió hektoliter sör több mint a fele - 52 százaléka - továbbra is a hagyományos sörmárkákból került ki. A növekedés az alacsony árú söröknél volt tapasztalható.

Az értékesítés üteménél gyorsabban emelkedtek a söripar anyag jellegű költségei. Közel 20 százalékkal többet fordított a söripar csomagolóanyagokra, két és félszer többet vegyipari termékekre és 15 százalékkal többet energiára. A kedvezőtlen piaci tendenciák ugyanakkor csak minimálisan tették lehetővé, hogy a sörgyárak a kiadások növekedését a fogyasztói árakban is érvényesítsék.

A múlt év első felében még nőtt a fogyasztás, a második félévben viszont már a vásárlókedv rohamosan csökkent. Így alakult ki összességében a piac 2-3 százalékos éves növekedése. Tavaly nőtt a sörfogyasztás a világon, miközben változás állt be a sörgyártók rangsorában. A tíz legnagyobb közé két kínai cég is beverekedte magát.

űA magyarországi sörfogyasztás évek óta stabilnak mondható. Megközelítőleg 82 liter körüli évente és fejenként. (Eközben a dohányzásban elsők vagyunk.) A fogyasztáson belül - sörgyárak sikeres márkaépítési stratégiájának köszönhetően - 2007-bem az előző évhez képest 16 százalékkal nőtt az alkoholmentes sörök eladása.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo