Tavaly a Magyar Sörgyártók Szövetségének tagjai 4,7 százalékkal növelték termelésüket az előző évhez évhez képest - tette közzé honlapján a nagy sörelőállító cégeket tömörítő szervezet. A múlt évben hazánkban értékesített 7,335 millió hektoliter sör több mint a fele - 52 százaléka - továbbra is a hagyományos sörmárkákból került ki. A növekedés az alacsony árú söröknél volt tapasztalható.
Az értékesítés üteménél gyorsabban emelkedtek a söripar anyag jellegű költségei. Közel 20 százalékkal többet fordított a söripar csomagolóanyagokra, két és félszer többet vegyipari termékekre és 15 százalékkal többet energiára. A kedvezőtlen piaci tendenciák ugyanakkor csak minimálisan tették lehetővé, hogy a sörgyárak a kiadások növekedését a fogyasztói árakban is érvényesítsék.
A múlt év első felében még nőtt a fogyasztás, a második félévben viszont már a vásárlókedv rohamosan csökkent. Így alakult ki összességében a piac 2-3 százalékos éves növekedése. Tavaly nőtt a sörfogyasztás a világon, miközben változás állt be a sörgyártók rangsorában. A tíz legnagyobb közé két kínai cég is beverekedte magát.
űA magyarországi sörfogyasztás évek óta stabilnak mondható. Megközelítőleg 82 liter körüli évente és fejenként. (Eközben a dohányzásban elsők vagyunk.) A fogyasztáson belül - sörgyárak sikeres márkaépítési stratégiájának köszönhetően - 2007-bem az előző évhez képest 16 százalékkal nőtt az alkoholmentes sörök eladása.