Részvényesi struktúrában egyesült a Mastercard és a Europay

A MasterCard International részvénytársasággá alakult, és összeolvadt a Europay Internationallal. Az így létrejött egységes, a részvényesek tulajdonában lévő globális fizetési vállalat jelentős előnyökhöz juttatja ügyfeleit az egész világon. A MasterCard, az újonnan integrált vállalat részeként Belgiumban és az Egyesült Államokban létesít globális Kutatási Központokat (Centers of Excellence), amelyek információval, erőforrással és a globális vezetéshez nyújtott segítséggel kívánják a legjobb megoldásokat nyújtani a MasterCard Tagbankjainak és azok ügyfelei számára.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A MasterCard és a Europay integrációjával a fizetési üzletág legerősebb szereplői közül kettő egyesül és hoz létre egy globális szinten működő, de regionálisan érzékeny stratégiai modellt – hangsúlyozta Robert W. Selander , a MasterCard elnök vezérigazgatója. A Europay-jel való integrációnknak köszönhetően még magasabb színvonalú és még megbízhatóbb fizetési megoldásokat kínálhatunk Tagbankjainknak világszerte, miközben regionális szinten rugalmasan tudjuk a helyi piacok igényeit kielégíteni.

Selander elmondta, hogy ez az integráció egyesíti a Europay magas fejlettségű, európai piacon szerzett tudását és szakértelmét, rendkívüli erejét a debit, a chip és az m-kereskedelemben, a MasterCard egyedülálló márka marketing tapasztalatával és a gyártási technológiában megnyilvánuló erejével. Így az általuk kiszolgált pénzügyi intézmények nagyobb támogatást, és hozzájárulást kapnak, tekintet nélkül arra, vajon egy országban, egy kontinensen, vagy a világ különböző piacain működnek-e.

Az európai régióban már több mint 300 millió bankkártyával rendelkező Europay, mint a MasterCard régi stratégiai szövetségese, a globális szervezetbe MasterCard Európai Régió (MasterCard’s Europe Region) néven integrálódik. Az Európai Régiónak (Europe Region) továbbra is Waterloo, Belgium lesz a központja. Dr. Peter Hoch , a Europay vezérigazgatója megtartja vezető pozícióját, mint a MasterCard Európai Régió elnöke, és Robert W. Selander beosztottja.

Az egyesített vezetési és irányítási struktúrának köszönhetően megnő a MasterCard stratégiai rugalmassága, hatékonyabban reagál az ügyfelek igényeire és innovatív termékei, valamint szolgáltatásai rövidebb időn belül kerülnek piacra. Ugyanakkor a MasterCard régiók – Európa, Ázsia/Csendes-Óceáni térség, Latin-Amerika/Karib szigetek, Dél-Ázsia/Közel-Kelet/Afrika és Észak-Amerika – megtartják regionális irányításukat és azt a képességet, hogy eldöntsék, hogy hogyan lehet a MasterCard globális stratégiáját a leghatékonyabban alkalmazni regionális szinten, valamint a helyi gyakorlatnak megfelelő szabályokat és elveket dolgoznak ki.

Az átalakulás
Az összeolvadás megkönnyítése érdekében a MasterCard a tagokból álló vállalatból részvényekkel rendelkező társasággá alakult át MasterCard Incorporated néven, amelyben a MasterCard főtagjai, és a Europay részvényesei váltak az új részvények tulajdonosaivá. A MasterCard International, a MasterCard Incorporated legfőbb leányvállalataként folytatja tevékenységét.

Robert W. Selander rámutatott, hogy a részvénytársasággá alakulás során a MasterCard az üzletre vonatkozó részletes információt hozott nyilvánosságra, és háromhavonta, valamint évente pénzügyi jelentést nyújt be az amerikai Tőzsdei Felügyeleti Hatóságnak (SEC). - A nagyobb átláthatóság fontos előny a mai üzleti környezetben, és az egyik fő, a versenytársainktól megkülönböztető elem – tette hozzá.

Az integráció
A több mint 15.000 pénzintézet taggal rendelkező MasterCard International portfoliójában szerepelnek a MasterCardâ, Cirrusâ és Maestroâ márkák, és több mint 1,7 milliárd az ezekkel a logókkal ma forgalomban lévő hitel, terhelési és betéti kártyák száma. A MasterCard a világ 201 országában, több mint 24 millió elfogadóhellyel rendelkezik, és ezzel ez a világon a legtöbb helyen, és a legtöbb kereskedő által elfogadott kártya. 2001-ben a bruttó forgalma meghaladta a 986 milliárd dollárt.

MasterCard és a Europay integrációja lehetőséget nyújt, hogy alapvető előnyöket kínáljunk ügyfeleinknek, hiszen javul a volumen gazdaságosság, megszűnnek az átfedések és felgyorsul a döntéshozás folyamata. Ez azt jelenti, hogy a MasterCard gyorsabban igazodik a piachoz, hamarabb képes megjelenni az új technológiával és az ügyfeleinek kínált megoldásokkal. A MasterCard adatfeldolgozási tevékenységének teljes globalizációja péládul azt jelenti, hogy az alapfeldolgozás egyetlen alkalmazási és infrastrukturális rendszeren fut, és jelentős megtakarítást eredményez.

Az integráció lehetőséget nyújt az Európai Régió (Europe Region) számára, hogy továbbra is felhasználja a MasterCard globális szakértelmét, a márkaépítés, az ügyfélközpontú szolgáltatás, a marketing tanácsadás és a vállalati fizetések terén. Jó példa erre a MasterCard díjnyertes „Megfizethetetlen” (Pricelessâ) hirdetési kampánya, amelyet ma 90 országban, - köztük kulcsfontosságú európai piacokon is, - 45 nyelven vetítenek. Ez a kampány a régió többi országában is látható lesz, így teszi a MasterCard márkákat még elérhetőbbé szerte a világon. Az európai ügyfelek ügyfélkapcsolati management és tanácsadási szolgáltatásokat is igénybe vehetnek.

Kutatási Központok (Centers of Excellence)
A MasterCard, az újonnan integrált vállalat részeként globális Kutatási Központokat (Centers of Excellence) létesít Belgiumban és az Egyesült Államokban. A központok információval, erőforrással és a globális vezetéshez nyújtott segítséggel kívánják a legjobb megoldásokat nyújtani a MasterCard Tagbankjainak és azok ügyfelei számára.
A betéti kártyák, a chip és mobil kereskedelem kutatási központja Waterloo-ban (Belgium) lesz, míg az e-kereskedelem és a B2B központja New Yorkban kap helyet. Ez utóbbihoz tartozik az Internet biztonság, a kártyabirtokos azonosítási protokollok, az elektronikus beszerzési rendszerek és más, a jövőben létrejövő technológiák.
A Debit Kutatási Központ egyesíti a Europay piacvezető pozícióját, a MasterCard Ázsia/Csendes-Óceáni térségben és Latin-Amerikában elért jelentős sikereivel, és világszínvonalúra emeli azt. A Maestro International egyéb MasterCard betéti csoportokkal összefogva teszi a Maestro-t világszinten is vezető online betéti márkává.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo