Rekord mértékben drágult Japán

Tíz éve nem nőtt az árszint - éves összevetésben - olyan gyorsan Japánban, mint a tavalyi év utolsó hónapjában: mint a pénteken nyilvánosságra hozott adatokból kiderül, 0,8 százalékos volt a decemberi drágulás 2006. decemberéhez képest.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szigetország fő problémája nem is olyan rég, gazdaságának visszaesése idején, még az árszínvonal csökkenése volt. Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolva egyébként gyakorlatilag nem volt drágulás tavaly sem Japánban. A 0,8 százalék azért hatott nagy meglepetésként, mert novemberben még csak 0,4 százalékos éves fogyasztóiár-inflációt mértek.

A Japánban nagyarányúnak mondható drágulás, továbbá esetleges erősödése és a gazdasági lassulás veszélye kapcsán az elemzők szinte egybehangzóan azt jövendölik, hogy a japán jegybank a kamatcsökkentés eszközéhez nyúl. Sörgyártók, tészta- és tejipari nagyvállalatok jelezték már, hogy drágítani készülnek. A japán alapkamat jelenleg fél százalékos. A bank nulla százalékról indította az emelést 2006. júliusában.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo