Pénzügyi szolgáltatások elterjedtsége

A magyar felnőtt lakosság kétharmada banki ügyfél, és ezzel régiónk középmezőnyéhez tartozunk a pénzügyi szolgáltatások elterjedtségében. Hasonló a helyzet a mind a lakás-, mind a személyes biztosítások arányában. Többek között ezt állapították meg az osztrák Fessel-GfK intézet “Pénzpiaci kutatások Közép-Kelet-Európában” című konferenciáján, november végén, Bécsben.



Mivel a térségben a banki vagy biztosítási szolgáltatásokat igénybe vevő polgárok száma csak lassan növekszik, a piac bővülésére kevéssé lehet számítani. A fejlődés fő lehetőségét Alexander Zeh, a Fessel-GfK területvezetője egyrészt abban látja, hogy meglévő ügyfelek a jelenleginél több szolgáltatást vesznek igénybe, Másrészt pedig abban, hogy bankot, biztosítót váltanak.

A bankot váltók aránya Jugoszláviában a legnagyobb, majd Szlovákia, Románia és Horvátország után következik Magyarország. Legkisebb az ügyfelek fluktuációja Bulgáriában, Lengyelországban és Csehországban.

- A közép-kelet-európai pénzintézetek pozíciójukat a lakossági piacon leginkább úgy erősíthetik, ha konkurenseik ügyfelei számára kínálnak vonzó újdonságot, illetve ha teljes körű pénzügyi szolgáltatást nyújtanak - hangsúlyozza Alexander Zeh.

Magyarország listavezető az egy ügyfélre jutó bankok számában, 1,7-es mutatóval. Szlovéniában és Horvátországban ugyanis egy ügyfél átlagosan egyaránt 1,4, Romániában 1,3, Bulgáriában, Lengyelországban, Csehországban és Ukrajnában pedig 1,2-1,2 az átlagos arányszám.

Az osztrák piackutató elképzelhetőnek tartja, hogy a lakosság körében a pénzügyi szolgáltatások elterjedtsége egyelőre elérte a lehető legmagasabb szintet. Fő okát abban látja, hogy térségünk nem minden lakosa számára magától értetődő, hogy pénzintézeti kapcsolat létesítsen. Ugyanakkor a nagyfokú elterjedtség miatt nehéz a pénzügyi szolgáltatások piaci hatókörének további növelése a térségünk élmezőnyéhez tartozó Szlovéniában, Szlovákiában, Horvátországban és Csehországban, ahol már a lakosság 97-81 százaléka banki ügyfél.

A biztosítások kevésbé terjedtek el. Amíg ugyanis Szlovéniában a felnőtt lakosság 92 százalékának otthona biztosított, addig Csehországban 72, Szlovákiában 65, Horvátországban 62, Magyarországon 57, Lengyelországban 54, Romániában pedig csak 24 százalék. S ennél mindenütt kisebb azok aránya, akik személyre szóló biztosítással rendelkeznek.

Az egyes banki szolgáltatások elterjedtségével szintén régiónk középmezőnyébe tartoznak a magyarországi mutatók. Számlát a magyar felnőtt lakosság 49 százaléka nyitott. Hitelt 7 százalékuk vett igénybe, valamilyen külön megtakarítással pedig 12 százalékuk rendelkezik.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo