Parádsasvári üvegek Frankfurtban

Idén is képviseltette magát termékeivel a világ legnagyobb üvegipari kiállításán a 300 éves múltra visszatekintő Parád Kristály Manufaktúra Rt., ahol bemutatkozott a Parád Classic kollekció.

A minden évben kora tavasszal megrendezett " frankfurti Ambiente" az idén február 15-én nyitott. Az üvegipar szereplői számára is ez a legnagyobb fórum, ahol alkalmuk nyílik kollekcióik bemutatására, új design-ok tesztelésére. Miután a Parád Kristály Manufaktúra (PKM) Rt. termelésének 99%-a exportra készül (USA, Olaszország. Svájc, Svédország, Japán, Franciaország, Portugália, Anglia, Finnország, Németország. ), a kiállításon való részvételükre évről-évre nagy hangsúlyt fektetnek.
A gyár specialitása a kézi gyártású, kis szériás kollekciók – mondta Nagy Imre, a PKM elnökhelyettese.
Ügyfeleik több mint 60%-a - leginkább tengerentúli partnereik - felkeresi a kiállítást, ahol kiválasztja a következő évben forgalmazni kívánt termékeket. A rendelések már a 2002 őszi-téli időszakra, illetve a jövő év elejére szólnak. Jóllehet a konkrét üzletkötések száma a kiállításon nem jelentős, a nagy megrendeléseket mégis itt alapozzák meg.
A kiállításon való részvétel másik jelentősége abban rejlik, hogy a gyár üvegtervezői közvetlen információt kapnak a piacról, figyelemmel kísérik a divat változásait és megrendelők kéréseit. Ez azért is fontos számukra, mivel minden ország, sőt szinte minden áruház és megrendelő másféle üveget kér.
A parádi kristályt a középosztály felső rétegeit megcélzó áruházláncok árulják külföldön, mint például az USA-ban lakáskultúrában piacvezető 60 áruházból álló Crate and Barell, vagy a szintén amerikai William Sonomna, illetve Pottery Barn. Importőrökön keresztül jelen vannak Kelvin Klein, Tifanny and Co. üzleteiben is.
Mivel a rendszerváltást megelőző évtizedekben a parádi kristály elveszette a hírnevét, hiszen a magyar üveggyárak termékeit külkereskedelmi cég forgalmazta, a parádi üveggyár termékei különböző márkaneveken ismertek külföldön. Így például a Rosenthal az Erika nevet adta kollekciójának, míg a Tifanny-nál Fantasy elnevezéssel találhatjuk meg a parádi poharakat. Ezért is igen jelentős az a tény, hogy a kiállításon idén először jelentkezett a gyár saját márkanevű termékkel, a Parád Classic elnevezésű kollekcióval.
A Parád Classic pohárkészlet a parádi hagyományok őrzője. A gazdag kézi csiszolású mintázat miatt 1-1 kehely elkészítése több órát vesz igénybe. A parádi üveggyár belső körben meghirdetett tervezői pályázatot írt ki az év kollekciójának megtervezésére. A zsűrit a gyár vezetőségének tagjaiból jelölték ki. A nyertes pályázat kiválasztásának alapvetően két szempontja volt: a parádi hagyományok követése, valamint a gyárthatóság. A nyertes tervező: Kékesi Judit, aki az üvegtervező szakmában elismert szakember.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo