Parádsasvári üvegek Frankfurtban

Idén is képviseltette magát termékeivel a világ legnagyobb üvegipari kiállításán a 300 éves múltra visszatekintő Parád Kristály Manufaktúra Rt., ahol bemutatkozott a Parád Classic kollekció.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A minden évben kora tavasszal megrendezett " frankfurti Ambiente" az idén február 15-én nyitott. Az üvegipar szereplői számára is ez a legnagyobb fórum, ahol alkalmuk nyílik kollekcióik bemutatására, új design-ok tesztelésére. Miután a Parád Kristály Manufaktúra (PKM) Rt. termelésének 99%-a exportra készül (USA, Olaszország. Svájc, Svédország, Japán, Franciaország, Portugália, Anglia, Finnország, Németország. ), a kiállításon való részvételükre évről-évre nagy hangsúlyt fektetnek.
A gyár specialitása a kézi gyártású, kis szériás kollekciók – mondta Nagy Imre, a PKM elnökhelyettese.
Ügyfeleik több mint 60%-a - leginkább tengerentúli partnereik - felkeresi a kiállítást, ahol kiválasztja a következő évben forgalmazni kívánt termékeket. A rendelések már a 2002 őszi-téli időszakra, illetve a jövő év elejére szólnak. Jóllehet a konkrét üzletkötések száma a kiállításon nem jelentős, a nagy megrendeléseket mégis itt alapozzák meg.
A kiállításon való részvétel másik jelentősége abban rejlik, hogy a gyár üvegtervezői közvetlen információt kapnak a piacról, figyelemmel kísérik a divat változásait és megrendelők kéréseit. Ez azért is fontos számukra, mivel minden ország, sőt szinte minden áruház és megrendelő másféle üveget kér.
A parádi kristályt a középosztály felső rétegeit megcélzó áruházláncok árulják külföldön, mint például az USA-ban lakáskultúrában piacvezető 60 áruházból álló Crate and Barell, vagy a szintén amerikai William Sonomna, illetve Pottery Barn. Importőrökön keresztül jelen vannak Kelvin Klein, Tifanny and Co. üzleteiben is.
Mivel a rendszerváltást megelőző évtizedekben a parádi kristály elveszette a hírnevét, hiszen a magyar üveggyárak termékeit külkereskedelmi cég forgalmazta, a parádi üveggyár termékei különböző márkaneveken ismertek külföldön. Így például a Rosenthal az Erika nevet adta kollekciójának, míg a Tifanny-nál Fantasy elnevezéssel találhatjuk meg a parádi poharakat. Ezért is igen jelentős az a tény, hogy a kiállításon idén először jelentkezett a gyár saját márkanevű termékkel, a Parád Classic elnevezésű kollekcióval.
A Parád Classic pohárkészlet a parádi hagyományok őrzője. A gazdag kézi csiszolású mintázat miatt 1-1 kehely elkészítése több órát vesz igénybe. A parádi üveggyár belső körben meghirdetett tervezői pályázatot írt ki az év kollekciójának megtervezésére. A zsűrit a gyár vezetőségének tagjaiból jelölték ki. A nyertes pályázat kiválasztásának alapvetően két szempontja volt: a parádi hagyományok követése, valamint a gyárthatóság. A nyertes tervező: Kékesi Judit, aki az üvegtervező szakmában elismert szakember.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo