A minden évben kora tavasszal megrendezett " frankfurti Ambiente" az idén február 15-én nyitott. Az üvegipar szereplői számára is ez a legnagyobb fórum, ahol alkalmuk nyílik kollekcióik bemutatására, új design-ok tesztelésére. Miután a Parád Kristály Manufaktúra (PKM) Rt. termelésének 99%-a exportra készül (USA, Olaszország. Svájc, Svédország, Japán, Franciaország, Portugália, Anglia, Finnország, Németország. ), a kiállításon való részvételükre évről-évre nagy hangsúlyt fektetnek.
A gyár specialitása a kézi gyártású, kis szériás kollekciók – mondta Nagy Imre, a PKM elnökhelyettese.
Ügyfeleik több mint 60%-a - leginkább tengerentúli partnereik - felkeresi a kiállítást, ahol kiválasztja a következő évben forgalmazni kívánt termékeket. A rendelések már a 2002 őszi-téli időszakra, illetve a jövő év elejére szólnak. Jóllehet a konkrét üzletkötések száma a kiállításon nem jelentős, a nagy megrendeléseket mégis itt alapozzák meg.
A kiállításon való részvétel másik jelentősége abban rejlik, hogy a gyár üvegtervezői közvetlen információt kapnak a piacról, figyelemmel kísérik a divat változásait és megrendelők kéréseit. Ez azért is fontos számukra, mivel minden ország, sőt szinte minden áruház és megrendelő másféle üveget kér.
A parádi kristályt a középosztály felső rétegeit megcélzó áruházláncok árulják külföldön, mint például az USA-ban lakáskultúrában piacvezető 60 áruházból álló Crate and Barell, vagy a szintén amerikai William Sonomna, illetve Pottery Barn. Importőrökön keresztül jelen vannak Kelvin Klein, Tifanny and Co. üzleteiben is.
Mivel a rendszerváltást megelőző évtizedekben a parádi kristály elveszette a hírnevét, hiszen a magyar üveggyárak termékeit külkereskedelmi cég forgalmazta, a parádi üveggyár termékei különböző márkaneveken ismertek külföldön. Így például a Rosenthal az Erika nevet adta kollekciójának, míg a Tifanny-nál Fantasy elnevezéssel találhatjuk meg a parádi poharakat. Ezért is igen jelentős az a tény, hogy a kiállításon idén először jelentkezett a gyár saját márkanevű termékkel, a Parád Classic elnevezésű kollekcióval.
A Parád Classic pohárkészlet a parádi hagyományok őrzője. A gazdag kézi csiszolású mintázat miatt 1-1 kehely elkészítése több órát vesz igénybe. A parádi üveggyár belső körben meghirdetett tervezői pályázatot írt ki az év kollekciójának megtervezésére. A zsűrit a gyár vezetőségének tagjaiból jelölték ki. A nyertes pályázat kiválasztásának alapvetően két szempontja volt: a parádi hagyományok követése, valamint a gyárthatóság. A nyertes tervező: Kékesi Judit, aki az üvegtervező szakmában elismert szakember.
Parádsasvári üvegek Frankfurtban
Idén is képviseltette magát termékeivel a világ legnagyobb üvegipari kiállításán a 300 éves múltra visszatekintő Parád Kristály Manufaktúra Rt., ahol bemutatkozott a Parád Classic kollekció.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?

Csak nálunk vannak árrésstoppok, mégis Magyarországon a legmagasabb a térségben az élelmiszerinfláció
Rejtélyes a magyar infláció.