A közelmúltban a PanTel Távközlési és Kommunikációs Rt.-nél a beszédszolgáltatások kerültek előtérbe. Arról, hogy melyek ezek a szolgáltatások, és milyen környezetben születtek meg, László Attilával, a PanTel termékmenedzsment-vezetőjével beszélgettünk.
A legifjabb szolgáltatás, a NeoPhone a PanTel és az EuroWeb által közösen megvalósított szolgáltatás, amely internetprotokoll-alapú hangkommunikációt tesz lehetővé.
— Ahhoz, hogy ez a szolgáltatás 2001. augusztus 8-án elindulhatott, a PanTelnek számos területen úttörőnek kellett lennie – mondja László Attila. — Hogy melyek ezek a területek? Például maga a „VoIP-os múlt”. 1999-ben, az országban elsőként mi kaptuk meg a Hírközlési Főfelügyelet (HIF) engedélyét, hogy Voice Over IP (VoIP), azaz internetalapú hangkommunikációs szolgáltatást nyújthassunk. A nálunk meglévő jó VoIP technológiánknak és a kiváló szakembergárdánknak köszönhetően nem volt nehéz hat hét alatt kifejleszteni az új szolgáltatást. Ezenkívül sikerült a Matávval elsőként az alternatív szolgáltatók közül, a VoIP kommunikációból származó percekre összekapcsolódási szerződést kötnünk – mutatja be László Attila a NeoPhone-szolgáltatás beinduláshoz vezető utat.
A NeoPhone egy bárki által egyszerűen, előfizetési díj nélkül az interneten megrendelhető szolgáltatás. Nem kell hozzá más, mint egy bankkártya, és a www.neophone.hu, látszólag statikus weboldalon válaszolni néhány kérdésre, hasonlókra, mint bármely más elektronikus kereskedelmi szolgáltatás esetében is. Ezután, a kapott PIN kód segítségével — a megrendelés után akár néhány perccel — a PanTel hálózatán keresztül hagyományos vezetékes telefonon bonyolíthatóak internetprotokoll-alapú nemzetközi és belföldi távhívások.
Miért keressek fel egy weboldalt ahhoz, hogy telefonáljak, ha mindezt megtehetem a telefonkagyló felemelésével is? — merülhet fel a kérdés. A válasz kézenfekvő: azért, mert sokkal olcsóbb.
- Az internetprotokoll-alapú hangkommunikáció, nemzetközi hívások esetén, jelenleg fele annyiba sem kerül, mint az exdomináns telekommunikációs szolgáltatónál. A minőség azonban nem rosszabb. Ezt igazolja, hogy az előfizetőink 80 százaléka folyamatosan megújítja előfizetését – mondja László Attila. — Ez a prepaid (előre fizetett) típusú szolgáltatás két hónap alatt közel annyi ügyfelet vonzott, mint a kis- és középvállalkozókat megcélzó, másfél éve létező előfizetéses PanPhone termékünk – állítja a termékmenedzsment-vezető. — Az új szolgáltatás elsősorban azoknak az internetfelhasználó, bankkártyához szokott ügyfeleknek szól, akik már a liberalizációt megelőzően is szeretnének olcsóbban telefonálni, kihasználva a modern technológia által kínált lehetőségeket.
A PanTel előfizetői közül minden második ügyfél használ telefonszolgáltatást. A vállalati hang- és adatkommunikációs igényeket a vállalat maximálisan kielégíti: lehetőség van bérelt vonali szolgáltatásra, a szolgáltató IP hálózatán keresztül a telephelyek összekötésére, bérelt vonali internet használatára, sőt eszköz-infrastruktúra bérlésére is. A jéghegy csúcsa az IP VPN, vagyis az internetprotokoll-alapú virtuális magánhálózat. Ez a szolgáltatás azt kínálja egy több telephellyel rendelkező vállalat számára, hogy a létesítmények ingyen hívhassák egymást, miközben adatkapcsolatba is kerülnek, illetve az IP alapú telefónia révén a nemzetközi és belföldi távhívások díja is jóval olcsóbbá válik.
— A PanTel üzleti szolgáltatásának rendelkezésre állása a szerződésben foglaltak szerint 99,5 százalékos, és ez mindig ennyi. Olyan nem létezik, hogy a szolgáltató nem megfelelő erőforrást allokál. A PanTel több mint 30 milliárd forintos beruházással van jelen a magyar távközlési piacon – teszi hozzá magyarázatképpen László Attila. — A rendszer minőségét fémjelzi az a kettős szerep is, amelyet a cég betölt a hazai piacon. A lakosságnak kínált NeoPhone és a KKV kört célzó PanPhone, PanTalk szolgáltatások mellet egyes távközlési szolgáltatók is a PanTel hálózatát veszik igénybe. Például az egyik mobilszolgáltató a nemzetközi hívásokat a mi VoIP felhőnkön keresztül „kézbesíti”, mivel így nyer versenyképes alternatívát a nemzetközi telefónia piacán – említi László Attila.
A VoIP egy olyan technológiai fejlesztés, amely újfajta hangkommunikációt eredményez. Legnagyobb előnye nem kizárólag az, hogy már a hazai távközlési szektor liberalizációja előtt olcsóbb percdíjat tesz lehetővé. Legjelentősebb tulajdonsága a hang- és adatkommunikáció integrálásában rejlik, amely további szolgáltatások alapja lehet. Egyes szakértők szerint 3—5 év múlva a nagy szolgáltatók egymás között 80 százalékban internetprotokollon keresztül fognak kommunikálni.
A liberalizáció előszobájában állva jelentős a piaci elvárás az alternatív szolgáltatókkal szemben, a formálódó szabályozói környezet bizonytalansága okán nem biztos, hogy meg fognak, meg tudnak, illetve meg kell felelniük ennek. A VoIP bonyolult technológia, sok-sok kérdést vet fel. Mégis azt kell mérlegelni, hogy ez a fejlesztés még számos lehetőséget hordoz magában, és érdemes foglalkozni vele – véli a PanTel menedzsere.
PanTel Távközlési és Kommunikációs Rt. - Üzlet fénysebességgel
PanTel Távközlési és Kommunikációs Rt.
1113 Budapest,
Bocskai út 134—146.
Tel.: 382-3645
Fax: 382-3636
Weboldal: www.pantel.hu
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.