A közelmúltban a PanTel Távközlési és Kommunikációs Rt.-nél a beszédszolgáltatások kerültek előtérbe. Arról, hogy melyek ezek a szolgáltatások, és milyen környezetben születtek meg, László Attilával, a PanTel termékmenedzsment-vezetőjével beszélgettünk.
A legifjabb szolgáltatás, a NeoPhone a PanTel és az EuroWeb által közösen megvalósított szolgáltatás, amely internetprotokoll-alapú hangkommunikációt tesz lehetővé.
— Ahhoz, hogy ez a szolgáltatás 2001. augusztus 8-án elindulhatott, a PanTelnek számos területen úttörőnek kellett lennie – mondja László Attila. — Hogy melyek ezek a területek? Például maga a „VoIP-os múlt”. 1999-ben, az országban elsőként mi kaptuk meg a Hírközlési Főfelügyelet (HIF) engedélyét, hogy Voice Over IP (VoIP), azaz internetalapú hangkommunikációs szolgáltatást nyújthassunk. A nálunk meglévő jó VoIP technológiánknak és a kiváló szakembergárdánknak köszönhetően nem volt nehéz hat hét alatt kifejleszteni az új szolgáltatást. Ezenkívül sikerült a Matávval elsőként az alternatív szolgáltatók közül, a VoIP kommunikációból származó percekre összekapcsolódási szerződést kötnünk – mutatja be László Attila a NeoPhone-szolgáltatás beinduláshoz vezető utat.
A NeoPhone egy bárki által egyszerűen, előfizetési díj nélkül az interneten megrendelhető szolgáltatás. Nem kell hozzá más, mint egy bankkártya, és a www.neophone.hu, látszólag statikus weboldalon válaszolni néhány kérdésre, hasonlókra, mint bármely más elektronikus kereskedelmi szolgáltatás esetében is. Ezután, a kapott PIN kód segítségével — a megrendelés után akár néhány perccel — a PanTel hálózatán keresztül hagyományos vezetékes telefonon bonyolíthatóak internetprotokoll-alapú nemzetközi és belföldi távhívások.
Miért keressek fel egy weboldalt ahhoz, hogy telefonáljak, ha mindezt megtehetem a telefonkagyló felemelésével is? — merülhet fel a kérdés. A válasz kézenfekvő: azért, mert sokkal olcsóbb.
- Az internetprotokoll-alapú hangkommunikáció, nemzetközi hívások esetén, jelenleg fele annyiba sem kerül, mint az exdomináns telekommunikációs szolgáltatónál. A minőség azonban nem rosszabb. Ezt igazolja, hogy az előfizetőink 80 százaléka folyamatosan megújítja előfizetését – mondja László Attila. — Ez a prepaid (előre fizetett) típusú szolgáltatás két hónap alatt közel annyi ügyfelet vonzott, mint a kis- és középvállalkozókat megcélzó, másfél éve létező előfizetéses PanPhone termékünk – állítja a termékmenedzsment-vezető. — Az új szolgáltatás elsősorban azoknak az internetfelhasználó, bankkártyához szokott ügyfeleknek szól, akik már a liberalizációt megelőzően is szeretnének olcsóbban telefonálni, kihasználva a modern technológia által kínált lehetőségeket.
A PanTel előfizetői közül minden második ügyfél használ telefonszolgáltatást. A vállalati hang- és adatkommunikációs igényeket a vállalat maximálisan kielégíti: lehetőség van bérelt vonali szolgáltatásra, a szolgáltató IP hálózatán keresztül a telephelyek összekötésére, bérelt vonali internet használatára, sőt eszköz-infrastruktúra bérlésére is. A jéghegy csúcsa az IP VPN, vagyis az internetprotokoll-alapú virtuális magánhálózat. Ez a szolgáltatás azt kínálja egy több telephellyel rendelkező vállalat számára, hogy a létesítmények ingyen hívhassák egymást, miközben adatkapcsolatba is kerülnek, illetve az IP alapú telefónia révén a nemzetközi és belföldi távhívások díja is jóval olcsóbbá válik.
— A PanTel üzleti szolgáltatásának rendelkezésre állása a szerződésben foglaltak szerint 99,5 százalékos, és ez mindig ennyi. Olyan nem létezik, hogy a szolgáltató nem megfelelő erőforrást allokál. A PanTel több mint 30 milliárd forintos beruházással van jelen a magyar távközlési piacon – teszi hozzá magyarázatképpen László Attila. — A rendszer minőségét fémjelzi az a kettős szerep is, amelyet a cég betölt a hazai piacon. A lakosságnak kínált NeoPhone és a KKV kört célzó PanPhone, PanTalk szolgáltatások mellet egyes távközlési szolgáltatók is a PanTel hálózatát veszik igénybe. Például az egyik mobilszolgáltató a nemzetközi hívásokat a mi VoIP felhőnkön keresztül „kézbesíti”, mivel így nyer versenyképes alternatívát a nemzetközi telefónia piacán – említi László Attila.
A VoIP egy olyan technológiai fejlesztés, amely újfajta hangkommunikációt eredményez. Legnagyobb előnye nem kizárólag az, hogy már a hazai távközlési szektor liberalizációja előtt olcsóbb percdíjat tesz lehetővé. Legjelentősebb tulajdonsága a hang- és adatkommunikáció integrálásában rejlik, amely további szolgáltatások alapja lehet. Egyes szakértők szerint 3—5 év múlva a nagy szolgáltatók egymás között 80 százalékban internetprotokollon keresztül fognak kommunikálni.
A liberalizáció előszobájában állva jelentős a piaci elvárás az alternatív szolgáltatókkal szemben, a formálódó szabályozói környezet bizonytalansága okán nem biztos, hogy meg fognak, meg tudnak, illetve meg kell felelniük ennek. A VoIP bonyolult technológia, sok-sok kérdést vet fel. Mégis azt kell mérlegelni, hogy ez a fejlesztés még számos lehetőséget hordoz magában, és érdemes foglalkozni vele – véli a PanTel menedzsere.
PanTel Távközlési és Kommunikációs Rt. - Üzlet fénysebességgel
PanTel Távközlési és Kommunikációs Rt.
1113 Budapest,
Bocskai út 134—146.
Tel.: 382-3645
Fax: 382-3636
Weboldal: www.pantel.hu
Véleményvezér
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül
Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat
Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.