Az indulás évében alig több mint 7 ezer tagja volt a pénztárnak, ez emelkedett mára 100 ezer fölé. A folyamatos bővülés a tagok által igénybe vett szolgáltatások értékén is nyomon követhető: míg 2002-ben a tagok mintegy 18 millió forint értékben vásároltak pénztári szolgáltatásokat, addig ez 2007 első félévben már több mint 2 milliárdot jelentett, az elmúlt öt évben pedig meghaladta a 6,7 milliárd forintot. Az elmúlt öt év alatt 989 ezer alkalommal vették igénybe a tagok a pénztár szolgáltatásait, ami naponta több mint 400-at jelent.
Az országosan 4728 szolgáltatóból 1404 található Budapesten (egyébként, a pénztártagok száma is a fővárosban a legtöbb, összesen 17768), míg a legkevesebb Nógrád megyében (52 szolgáltató, 2620 pénztártag). A szabályozásnak köszönhetően a pénztártagok külföldön is igénybe tudnak venni szolgáltatásokat, például nyaralás esetén.
A pénztárhoz beérkezett számlák 78 százaléka patikai. Noha az elmúlt években jelentősen megnőtt a preventív szolgáltatások igénybe vevőinek száma, ezeket az elmúlt időszak törvényi változásai megnehezítették. Ezen a helyzeten szeretne változtatni az OTP Egészségpénztár, összefogva a többi hazai pénztárral - olvasható a közleményben.