Örülnek a kánikulának

A korábban becsült négymillió hektoliternél várhatóan kevesebb bor kerül a pincékbe az idén. A mostani időjárást azonban nem bánják a dűlők gazdái.

Kedvez a szőlő érésének a napokban tapasztalható, az évszakhoz képest szokatlanul meleg időjárás, de a termést már nem fogja különösebben növelni - mondta Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára. Az augusztus közepén kezdődött és várhatóan november közepéig tartó szüret során eddig a szőlőtermés 15-20 százalékát szedték le. A szürettel együtt a munkaügyi ellenőrzések is megindultak.

A szakember megerősítette, hogy a korábban becsült 4 millió hektoliternél várhatóan kevesebb bor kerül a pincékbe az idén. A pontos termésbecslés a következő hét elején várható. A HNT főtitkára korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az idei szőlőtermésben jelentős pusztítást végeztek az elsősorban az esős időjárás miatt elszaporodó növénybetegségek. A gazdálkodók átlagos növényvédelmi költségei ezért mintegy 30 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.

Horváth Csaba szerint azonban, a nagyobb termés és a felvásárló cégek gazdasági erejének csökkenése miatt a 2008-as felvásárlási árak alacsonyabbak lesznek az előző évinél. A szakember ugyanakkor reméli, hogy a sajtóban korábban megjelentekkel ellentétben, a szőlő felvásárlási ára nem csökken a 2007. évi felére.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo