A munkahely sokkal inkább élettér lett, amelyben egy felelősségteljes közös játék zajlik, és ahol mindenki egyre fontosabb (és egyre leterheltebb, igénybevettebb) láncszemmé válik, hiszen állandóan csökkenő létszámú, sokoldalú feladatokat ellátó csoportok teljesítik a kitűzött célokat. Ami azonban napjaink vállalati életében még inkább új vonás, hogy nemcsak a vezetők várnak el sokat a beosztottaiktól, hanem a beosztottak, a csapatok is viszont.
Az emberek igazi kapcsolatokra, empátia és nyílt, valóban őszinte kommunikációra vágyódnak, mert csak így tudunk kiemelkedően teljesíteni, fogalmazott Bán Zsuzsanna a Vezetői Tudásnak. Úgyhogy egy jó vezetőnek ma a szakmai felkészültség mellett magas szintű szociális kompetenciával is kell rendelkeznie. Olyan munkahelyi légkört kell tudnia teremteni, amelyben élni és alkotni is lehet, nemcsak dolgozni; ahová öröm bejárni, ahol kedvvel végezhetem a feladataimat és megbecsülnek. Ez nem kis feladat a vállalat és a vezetés számára