Origami System’s Kft. - Ahol az ügyféllel személyesen foglalkoznak

Két fiatalember másfél éve létrehozott egy irodatechnikai nagykereskedelmi vállalatot. Igaz, a piac telített, a verseny éles. Ám ők látták a rést, és bíztak magukban. Az eredmények pedig azt mutatják, hogy nem hiába.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

– Mind a ketten irodatechnikai cikkek kereskedelmével foglalkoztunk korábbi munkahelyünkön, és azt tapasztaltuk, hogy a viszonteladók igenis igénylik a személyes hangvételt. Ezt pedig csak egy kis cég keretein belül lehet megvalósítani – magyarázza Gesztesi Gábor, az Origami System’s Kft. ügyvezető igazgatója.

A 2001-ben alakult cég nyomtatókat, másolókat, faxokat, szkennereket és digitális kamerákat forgalmaz, néhány márka – mint az Umax vagy az Avision – esetében importőrként, a Canon, az Oki, a Minolta termékeknek pedig szakmai disztribútoraként. De térjünk vissza arra, hogy mi motiválta a két fiatalembert a cég létrehozásakor. Palásthy Zsolt azt mondja:

– Biztosak voltunk benne, hogy lehet emberközeli számítástechnikai kereskedelmet folytatni. A vevőknek fontos, hogy mindig tudjanak kihez fordulni kérdéseikkel, no meg a gyors és rugalmas kiszolgálás is lényeges szempont. A multinacionális nagyvállalatok már csak a méretükből adódóan sem képesek kialakítani személyes kapcsolatot a vásárlóval, legfeljebb telefonon beszélnek az ügyfeleikkel.

A felgyorsult számítástechnikai piacon csak olyan vállalat képes életben maradni, amely alkalmazkodni tud a termékek 6–9 hónapos életciklusához, vagyis gyors és rugalmas reakcióra képes. Az Origami kicsi, de jól felkészült csapata ilyen. A cég első számú előnye a „nagyok” uralta számítástechnikai piacon a flexibilitás.

Palásthy Zsoltés Gesztesi Gáborüzleti filozófiájának lényege, hogy az értékesítés nem áll meg az ajánlatadásnál. Ha az ezt követő logisztikai láncban valahol hiba van, a vevők hosszú távon nem lesznek elégedettek. A sikerben olyan triviális tényezők is számítanak, mint például, hogy a kereskedő tud-e kényelmesen parkolni a raktárhoz közel, vagy hogy van-e idő arra, hogy tanácsot adjanak neki a számára legmegfelelőbb termék kiválasztásában – sorolja a vállalatot alapító két fiatalember.

– Nálunk bárki választ kaphat a kérdéseire, legyen szó akár termékről, vagy eladási technikáról. Ebben a rendszerben kényelmesen tud vásárolni a tájékozott viszonteladó és az is, aki egy konkrét problémára vár megoldásjavaslatot az Origami munkatársaitól.

Ez utóbbi esetben pedig az ajánlatuk valóban a legadekvátabb válasz a problémára, hiszen a vezetés hosszú távra tervez, és számukra a legfontosabb az elégedett vevő.

Miután a számítástechnikai cikkek életgörbéje egyre rövidebb lesz, nagyon fontos, hogy a vevők minél előbb halljanak az újdonságokról. Palásthy Zsoltés Gesztesi Gábor biztosak abban, hogy a növekedés érdekében folyamatos kommunikációra van szükség. Erre szolgál az Origami hírlevele, amelyet partnereiknek rendszeresen elküldenek. Sőt! Miközben sok viszonteladó csak a katalógusokból ismeri a termékek tulajdonságait, az Origami System’s bemutatótermében bárki kipróbálhatja az újdonságokat, és egy szakértő segítségével használat közben is megismerkedhet azokkal. Előfordult például, hogy a viszonteladó magával hozta vevőjét, és a vásárlás a kipróbálás után realizálódott.

Az importmárkák esetében a cégen belül szervizszolgáltatás áll az ügyfelek rendelkezésére. Az elsődleges szempont itt is a gyors és rugalmas kiszolgálás és persze a komoly szakmai tapasztalat. Miután az alkatrészekből jelentős raktárkészlettel rendelkeznek, a javítást akár néhány nap alatt el tudják végezni. Ha mégsem, az Origami cserekészüléket vagy bérleti konstrukciót kínál ügyfeleinek.

Az eredmények pedig igazolták az alapítók reményeit: másfél év alatt 500 viszonteladó partnert mondhatnak magukénak, és számuk dinamikusan nő. Az ügyfelek között a kisebbektől a nagyobbakig széles a skála, ráadásul legtöbbjük visszajáró vásárló. Bár az Origami az árukészlet nagyságában és a finanszírozási konstrukciókban nem tud versenyezni a milliárdos forgalmú multinacionális nagyvállalatokkal, a szakmai hozzáértésben és az ügyfélkezelésben igen. Olyannyira, hogy a fiatal vállalat 2002 végén már nyereségre számít. Bár a cég forgalmának növekedésével előbb-utóbb bővül a jelenlegi hét alkalmazottból álló munkatársi gárda, a személyes hangvétel és a kimagasló szaktudás a mérettől függetlenül megmarad, legalábbis a két fiatalember így tervezi.


Origami System’s Kft.

Cím: 1107 Budapest, Ceglédi út 1–3. I/114.

Tel.: 06 (1) 431-3450

Fax: 06 (1) 431-3479

E-mail: [email protected]

Weboldal: www.origamisystems.hu

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo