4,9 százalékos október/októberi infláció

2002. októberben az egyhavi átlagos áremelkedés 0,6% volt, 2001. októberhez viszonyítva pedig 4,9%-kal növekedtek az árak. Idén az első tíz hónapban átlagosan 5,4%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az előző hónaphoz viszonyított áremelkedéshez az élelmiszerek és a ruházkodási cikkek drágulása 0,17-0,17%-kal, az egyéb cikkek, üzemanyagoké és a szeszes italok, dohányáruké 0,07-0,07%-kal, a szolgáltatásoké 0,06%-kal, a háztartási energiáé és a tartós fogyasztási cikkeké 0,01-0,01%-kal járult hozzá.



1 hónap
alatt, 2002. szeptemberhez viszonyítva, az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai 0,5%-kal emelkedtek. Az átlagosnál jobban emelkedett a tojás (6,4%), a liszt, dara (3,8%), a sertészsiradék (3,1%), a vaj, vajkrém (2,8%), a tej (1,5%), az étolaj és a cukorka, méz (1,2%) ára, valamint az idényáras élelmiszereké (2,0%). Kismértékű árcsökkenés történt a baromfihús, a szalámi, sonka és a párizsi, kolbász (0,5%) esetében.

Októberben a ruházkodási termékek árai, hasonlóan az előző évek tendenciájához, az átlagosnál jobban emelkedtek. A szeszes italok, dohányáruk főcsoportban szintén az átlagosnál nagyobb volt az áremelkedés. A dohányáruk, a jövedéki adóemelés áthúzódó hatására, átlagosan 2,2%-kal drágultak egy hónap alatt. Az egyéb cikkek, üzemanyagok, a szolgáltatások, a tartós fogyasztási cikkek és a háztartási energia az átlagosnál kisebb mértékben drágultak.

Egy hónap alatt a fogyasztói árak, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, valamint a friss hazai és déligyümölcs) nélkül számítva, 0,5%-kal emelkedtek.



12 hónap
alatt, 2001. októberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben emelkedtek. Ezen belül jelentős szóródás figyelhető meg: az idényáras élelmiszerek 14, a cukrászáru, fagylalt 13, az étolaj és a munkahelyi étkezés 11, a büféáruk, az éttermi és az iskolai étkezés 10%-kal drágultak. Csökkent viszont az elmúlt 12 hónap alatt a sertéshús (18%), a baromfihús (9%), a sertészsiradék (7%), a liszt (6%), a szalonna és a párizsi, kolbász (4%) ára.

A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2001. októberében. A háztartási energia és a ruházkodási cikkek 12 hónap alatt az átlagosnál kisebb mértékben drágultak. A szolgáltatások átlag feletti áremelkedésén belül kiemelkedett a sportrendezvények, múzeumi belépők 15, a testápolási szolgáltatás 13, az oktatási szolgáltatás 12, a mozi, a szemétszállítás és a járműjavítás,
-karbantartás 11%-os drágulása. Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a szeszes italok, dohányáruk árnövekedése szintén magasabb volt az átlagosnál.

*

2002. októberben a szezonálisan kiigazított “alapdrágulás” (maginfláció) az előző hónaphoz 0,5%, 2001. októberhez viszonyítva 5,6% volt. Részletesebb információk “Az új típusú maginflációs mutató visszatekintő adatsora” című időszaki tájékoztatóban találhatók.

*

2002. októberben a nyugdíjas fogyasztóiár-index az előző hónaphoz 100,6%, előző év októberhez pedig 104,2% volt.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo