Nincs is ennél jobb üzlet!

A MasterCard megbízásából készült, hat európai országra kiterjedő felmérés rekordnyereséget prognosztizál az idei németországi világbajnokságra, valamint azt is kimutatja, hogy a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság rendezési jogainak esetleges elnyerésével Magyarország és Horvátország a befektetett összeg nagyarányú megtérülésével számolhat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés során Európa vezető sport-gazdasági szakértőit kérdezték a világversenyek pénzügyi vonatkozásairól.

Növekvő profitabilitással lehet számolni

Az interjúk során kiderült, hogy az 1992-es barcelonai olimpia és az 1998-as franciaországi futball-vb hozott a legtöbbet a szervező országok konyhájára, de az idei németországi rangadó mindkét rendezvényt felülmúlhatja a nyereség tekintetében. Szakértői becslések szerint a németországi vb bevétele elérheti a 25 milliárd eurót. Ugyanakkor a tanulmány arra is rávilágít, hogy a gazdasági termelésben némi visszaesés is elképzelhető, hiszen mialatt az emberek a vb-t nézik, általában nem dolgoznak.

A világversenyek elsődleges, kézzel fogható haszna a rendező ország vagy országok infrastruktúrájának fejlesztésében, sportlétesítményeinek modernizációjában rejlik - állítja a tanulmány, - de a turizmus erősödése, valamint további befektetők érkezése is jelentős bevételt hozhat a világversenyek szervezőinek.

A megkérdezett szakértők állítása szerint, egy esetleges horvát-magyar szervezésű Európa- bajnokság során a rendező országok a befektetett összeg akár két-, vagy háromszorosát is elkönyvelhetnék a bevételi oldalon.

Az európai futball piaca hamarosan telítődik, de a nők körében még jelentős lehet a növekedés

A MasterCard megbízásából készült felmérés szerint az európai futball-üzlet piaca hamarosan telítettségi ponthoz ér, és bár a labdarúgás az afrikai és az ázsiai országokban soha nem látott népszerűségnek örvend, a jellemzően alacsony kereseti szintek korlátozzák a futball, és a hozzá kapcsolódó áruk piacát. A megkérdezett szakértők mindinkább a nők körében látják az üzlet növekedésének lehetőségét.

A tanulmány azt is kimutatja, hogy az elmúlt 10 évben legfőképpen az elektronikus, és a hölgyeket célzó médiának köszönhetően a labdarúgás jóval divatosabb lett, és a nők körében is elfogadott érdeklődési területté vált. Jóllehet, a férfiak még így is nagyságrendekkel többet költenek a futballra, de a helyzet fokozatosan változik - világít rá a kártyatársaság tanulmánya, mely a labdarúgáshoz kapcsolódó költések összegét tekintve öt és tizenöt százalék közé helyezi a nők részesedését. Abban minden szakértő egyetért, hogy a nők aránya mind a futballpályán, mind a rajongók körében jelentős növekedést mutat majd az elkövetkezendő tíz év során. 

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo