A felmérés során Európa vezető sport-gazdasági szakértőit kérdezték a világversenyek pénzügyi vonatkozásairól.
Növekvő profitabilitással lehet számolni
Az interjúk során kiderült, hogy az 1992-es barcelonai olimpia és az 1998-as franciaországi futball-vb hozott a legtöbbet a szervező országok konyhájára, de az idei németországi rangadó mindkét rendezvényt felülmúlhatja a nyereség tekintetében. Szakértői becslések szerint a németországi vb bevétele elérheti a 25 milliárd eurót. Ugyanakkor a tanulmány arra is rávilágít, hogy a gazdasági termelésben némi visszaesés is elképzelhető, hiszen mialatt az emberek a vb-t nézik, általában nem dolgoznak.
A világversenyek elsődleges, kézzel fogható haszna a rendező ország vagy országok infrastruktúrájának fejlesztésében, sportlétesítményeinek modernizációjában rejlik - állítja a tanulmány, - de a turizmus erősödése, valamint további befektetők érkezése is jelentős bevételt hozhat a világversenyek szervezőinek.
A megkérdezett szakértők állítása szerint, egy esetleges horvát-magyar szervezésű Európa- bajnokság során a rendező országok a befektetett összeg akár két-, vagy háromszorosát is elkönyvelhetnék a bevételi oldalon.
Az európai futball piaca hamarosan telítődik, de a nők körében még jelentős lehet a növekedés
A MasterCard megbízásából készült felmérés szerint az európai futball-üzlet piaca hamarosan telítettségi ponthoz ér, és bár a labdarúgás az afrikai és az ázsiai országokban soha nem látott népszerűségnek örvend, a jellemzően alacsony kereseti szintek korlátozzák a futball, és a hozzá kapcsolódó áruk piacát. A megkérdezett szakértők mindinkább a nők körében látják az üzlet növekedésének lehetőségét.
A tanulmány azt is kimutatja, hogy az elmúlt 10 évben legfőképpen az elektronikus, és a hölgyeket célzó médiának köszönhetően a labdarúgás jóval divatosabb lett, és a nők körében is elfogadott érdeklődési területté vált. Jóllehet, a férfiak még így is nagyságrendekkel többet költenek a futballra, de a helyzet fokozatosan változik - világít rá a kártyatársaság tanulmánya, mely a labdarúgáshoz kapcsolódó költések összegét tekintve öt és tizenöt százalék közé helyezi a nők részesedését. Abban minden szakértő egyetért, hogy a nők aránya mind a futballpályán, mind a rajongók körében jelentős növekedést mutat majd az elkövetkezendő tíz év során.