Népszerű adók

Lehet az adó népszerű is - ezt bizonyította egy stockholmi népszavazás, ahol győzelmet arattak azok, akik a városi útdíj fennmaradására adták voksukat.

Az úgynevezett dugódíjat kísérleti jelleggel idén januárban vezette be a stockholmi városi tanács. A díj bevezetésének elsődleges célja a forgalmi torlódások mérséklése, az elérhetőség növelése és a környezet állapotának javítása volt. A kísérleti időszak alatt a Svédországban regisztrált autók tulajdonosainak torlódási díjat kellett fizetniük, ha járművük elhaladt a belváros szélén kialakított valamely ellenőrző pont mellett. A díjfizetési kötelezettség munkanapokon reggel 6:30 és délután 6:29 között volt érvényben.

Másik példa a népszerű adóra a tehergépkocsik kilométer-díja, amelynek bevezetését Svájcban a környezetvédő civil szervezetek kezdeményezte népszavazás kényszerítette ki - a kormány akarata ellenére. Írországban pedig a műanyag szatyrokra kivetett adó növelte a kormány népszerűségét.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo