Népszerű adók

Lehet az adó népszerű is - ezt bizonyította egy stockholmi népszavazás, ahol győzelmet arattak azok, akik a városi útdíj fennmaradására adták voksukat.

Az úgynevezett dugódíjat kísérleti jelleggel idén januárban vezette be a stockholmi városi tanács. A díj bevezetésének elsődleges célja a forgalmi torlódások mérséklése, az elérhetőség növelése és a környezet állapotának javítása volt. A kísérleti időszak alatt a Svédországban regisztrált autók tulajdonosainak torlódási díjat kellett fizetniük, ha járművük elhaladt a belváros szélén kialakított valamely ellenőrző pont mellett. A díjfizetési kötelezettség munkanapokon reggel 6:30 és délután 6:29 között volt érvényben.

Másik példa a népszerű adóra a tehergépkocsik kilométer-díja, amelynek bevezetését Svájcban a környezetvédő civil szervezetek kezdeményezte népszavazás kényszerítette ki - a kormány akarata ellenére. Írországban pedig a műanyag szatyrokra kivetett adó növelte a kormány népszerűségét.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo