Nehéz helyzetben a hazai szakkönyvkiadás

Annak ellenére, hogy a magyar könyvpiac az utóbbi négy évben reálértékben mintegy 17%-kal növekedett, nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy az értékesített példányszám az 1989. évi 113 millióról 1997-re 52 millióra, 2000-re pedig 35 millióra csökkent. A forgalomnövekedést tehát az árak inflációt lényegesen meghaladó emelkedése biztosította.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A szakkönyvkiadást egy további jelenség is sújtja. A címszám ugyanis nem csökkent, sőt enyhén emelkedett, azaz a művek átlagos példányszáma ugyanolyan drasztikus csökkenést – négy év alatt 34%-nyit – szenvedett, mint az értékesített példányszám. Ez szakkönyvek esetén azt jelenti, hogy egy-egy műnél 1000 alatti értékesítéssel kell kalkuláljunk. És a hazai könyvesboltok száma 700! Nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy megállapítsuk, a terítés az ellehetetlenülés felé halad. Tetézi a gondokat, hogy a hazai gyakorlatban a kereskedők nem nagyon ismerik el a szakkönyvet mint speciális könyvkategóriát, így azokat az általános 40% körüli árrés terheli. Pedig a szakkönyvek magas árából az következik, hogy egy-egy értékesített példány a kereskedői oldalon három-négyszeres árréstömeget generál.
A probléma megoldásra vár, és a könyvkiadók egyesületén, az MKKE-n belül tömörült szakkönyvkiadók keresik is azt.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo