Négy felnőttből már hárman rendelkeznek biztosítással

Terjed a biztosítás a lakosság körében. Egy év alatt ugyanis több mint 600 ezren lettek valamelyik biztosító cég ügyfelei. Idén a második negyedévben a felnőtt lakosság 76 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással, szemben a tavalyi hasonló időszak 68 százalékával. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet 2000 második negyedévében végzett vizsgálata.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akik nem rendelkeznek biztosítással, eléggé tanácstalanok abban, hogy mi alapján választanának biztosító társaságot. Legtöbben barátaikra, ismerőseikre hallgatnának vagy az általuk ismert cégek között döntenének. Ezután következik a biztosítási üzletkötő vagy ügynök tanácsa.
A biztosítással rendelkező többségnek azt a kérdést tették fel, hogy ha biztosító társaságot váltana, akkor melyik céget választaná, - és miért. A válaszadók egynegyede mondta kategorikusan azt, hogy nem váltana.
A többieknél a kedvező feltételek csak harmadik helyen szerepelnek a biztosító társaságok kiválasztási kritériumai között. A potenciális ügyfelek ugyanis legnagyobb számban azért döntenek egy-egy biztosító társaság mellett, mert jó nevű. Ezután a megbízhatóság következik, majd a feltételek kedvező volta.
Az, hogy jó nevű legyen, leginkább a 29 évesnél fiatalabbak és észak-magyarországiak számára lényeges.A megbízhatóság viszont a 49 évesnél idősebbek számára a fő szempont, de kimagaslik a diplomások magas aránya is.
A kedvező feltételek a 140 000 forint havi nettó jövedelmet meghaladó háztartásban élőknél fontos az átlagot jóval meghaladó mértékben. Bár számukra ennél is fontosabb a cég megbízhatósága. Településnagyság szerint a vidéki nagyvárosokban élők felülreprezentáltak a megbízhatóságnál.
A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot több fontos szociodemográfiai szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével készült a felmérés, 2001 májusában.
A biztosítással rendelkezők esetleges váltásánál negyedik helyen a barátok, ismerősök ajánlása áll. Ez a kritérium az átlagot meghaladó mértékben jellemző a szakmunkásokra és budapestiekre.
A sorrendben ötödik legtöbb említést a széles termékskála kapta, mint vonzerő. Különösen a vállalkozók és vezető beosztásúak fogékonyak erre, jövedelem szempontjából pedig a legmagasabb keresetűek. Bár a foglalkozás és az anyagi helyzet nyilván összefügg.
A jó reklám csupán a hatodik leggyakrabban említett tényező. Ennél a szempontnál felülreprezentáltak a nők, 20 évesnél fiatalabbak, nyolc általánost vagy kevesebbet végzettek és legalacsonyabb jövedelműek, azaz havi nettó 40 000 forintnál kevesebb bevétellel rendelkező háztartásban élők.A nemzetközi háttér sorrendben csak ezután játszik említésre méltó szerepet.
A GfK Piackutató Intézet negyedévenként 1000 fős vizsgálati fázisokban bonyolítja le a kutatást, illetve minden év végén az évi négy hullám adatállományát együttesen is feldolgozza.
A kutatás célja a biztosítók név- és reklámismertségének mérése és a lakosság biztosítói szolgáltatásokkal való ellátottságának feltérképezése. A vizsgálat feltárja a lakosság biztosítókkal kapcsolatos tapasztalatairól, attitűdjeiről, illetve azok változásának irányáról is.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo