Ne feledje Ázsiát!

A Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács (HKTDC) ezen a héten tartja első nagyszabású, önálló magyarországi kiállítását, ahol a hongkongi stílus legszebb termékei mutatkoznak be, és amely üzleti lehetőségeket kínál a közép- és kelet-európai kereskedők számára.

A budapesti Style Hong Kong kiállításon több mint 100 hongkongi vállalat több ezer innovatív termékét mutatják be. A kiállításnak a Budapesti Kongresszusi Központ ad otthont szeptember 11-13. között.

A kelet-európai országok megnyitják piacaikat és várják a külföldi befektetőket. 2004. májusában nyolc ország lett az Európai Unió tagja, köztük Magyarország, Lengyelország és a Cseh Köztársaság. Az elmúlt év során Hongkong magyarországi exportja 7,74 milliárd hongkongi dollárt tett ki, ami 28%-os növekedést jelent 2004-hez képest.

A megnyitó beszédében Mr. Jeffrey Lam, a HKTDC tagja arról beszélt, hogy Hongkong és Magyarország hosszú ideje állnak üzleti kapcsolatban egymással.   "Az egész kelet-európai térségben Magyarország a hongkongi termékek legnagyobb piaca, mi pedig azon dolgozunk, hogy ez a kapcsolat az elkövetkező években is szoros maradjon."

A vásár céljai közé tartozik, hogy a hongkongi vállalatok ki tudjanak lépni erre a piacra, a magyar piac ismerje meg jobban a márkás hongkongi termékeket, illetve hogy megerősítsék Hongkongnak, mint nemzetközi üzleti és Ázsia beszerzési központjának imázsát. Sok kiállító - amely szeretné üzleti tevékenységét a felemelkedő piacokra is kiterjeszteni - még nem rendelkezik közép-kelet-európai piaci tapasztalatokkal.

A kiállításon széles termékpaletta szerepel, köztük elektromos és elektronikai eszközök, ajándékok és háztartási cikkek, divatcikkek és kiegészítők, valamint egyedi ékszerek.  Részt vesznek a rendezvényen olyan hongkongi logisztikai szolgáltatók is, melyek helyi partnerekkel kívánnak kapcsolatokat kiépíteni.

Mr. Lam a következőket tette hozzá az elhangzottakhoz: "A mai rendezvény egy nagyszerű kezdet, amit az elkövetkező években tovább szeretnénk folytatni. Hongkong szeretne szerteágazó kapcsolatokat kialakítani a régióban, és izgatottan várjuk a budapesti kezdést." Mr. Lam elmondta, hogy számos hongkongi vállalat készül bevezetni saját márkáit.   "Azt reméljük a rendezvénytől, hogy nagyon sokan ismerik majd meg Hongkongot, mint a legdivatosabb stílusok világklasszis képviselőjét és az ázsiai trendek meghatározóját" - nyilatkozta.

Kereskedelmi kapcsolatok 

A Magyarország és Hongkong közötti kereskedelmi forgalom főként ipari termékekből tevődik össze. Ugyanakkor a magyarországi fogyasztók vásárlóerejének növekedésével nő a kereslet a jó minőségű, megfizethető áruk széles skálája iránt, melyek lehetnek háztartási elektronikai cikkek éppen úgy, mint kisebb elektromos készülékek, bizsuk, órák, ismeretterjesztő játékok és divatos ruházati cikkek.

Emellett Budapesten bővül az értékesítési hálózat, egyre több a nagy bevásárlóközpont és a kereskedőláncokhoz tartozó szakbolt, ami új lehetőségeket kínál a hongkongi áruk budapesti értékesítői számára is.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo