A román és a magyar közlekedési minisztérium képviselői a tavaly novemberi nagyszebeni kormányülés keretében írták alá a megállapodást a nagysebességű, az európai vasúti közlekedési hálózathoz kapcsolódó vasútvonal jövőbeni megvalósításáról a Budapest-Bukarest-Konstanca vonalon.
A hírügynökség emlékeztet: ez a terv jól illeszkedik azoknak az európai projekteknek a sorába, amelyek szerint Strasbourg és Budapest között jönne létre ilyen vasútvonal. Az említett vasút Frankfurton keresztül München és Bécs érintésével érhet majd a magyar fővárosba. A magyar kormány sikeresen lobbizott annak érdekében, hogy a Bécs-Budapest szakaszt integrálják a strasbourgi vonalba, és uniós forrásokra is számíthat az építéshez.
A CFR SA jelentése szerint a Budapest-Konstanca vonal megvalósíthatósági tanulmányát a jövő évig elkészítenék, majd a jövendő kivitelező kiválasztasa is megtörténne 2010-ben vagy legkésőbb 2011-ben. A project teljes végrehajtása 2020-ra várható.
Hegyvidéken 10 milliárd
Gabriel Stanciu, az Alstom Transport Romania vasúti közlekedést ellátó cég igazgatója a hírügynökségnek elmondta: a nagysebességű vasút számára építendő vonal egy kilométeres sík területen 2 millió euróba kerül, hegyvidéken az összeg 40 millióra euróra is rúghat, ha pedig alagutakat is fúrni kell, a költségek ennél is magasabbak lehetnek. A Budapest és Bukarest közötti 800 kilométeres távolságon a becslések szerint 8 milliárd eurót emészt fel az építés. A jövendő vonat 220-250 kilométeres óránkénti sebességgel halad majd.
A tavalyi magyar-román közös kormányülés utáni napokban Ludovic Orban román közlekedési miniszter derűlátóbbnak bizonyult, amennyiben úgy vélte: a Konstanca-Budapest közötti nagysebességű vasútvonal romániai szakasza már 2015-ig elkészülhet. Három forrást is megjelölt, amiből finanszírozhatják a tervet. Elmondta: az Európai Unió pénzét is felhasználják, de a román állami költségvetésből is fedezik majd a költségek egy részét. Nem zárta ki azt a lehetőséget sem, hogy a vasútvonal egyes szakaszait az állami és a magánszféra társulása nyomán finanszírozzák. Eszerint az egyes szakaszok megépítését magánvállalatok fedeznék, amelyek számára vagy a használati díjból térülne meg a beruházás összege, vagy az állam fizetné vissza nekik a költségeket.
Nézegessen nagysebességű szupervonatokat!
Nagysebességgel Romániába!
Körülbelül 12 évig tart majd, és mintegy 8 milliárd eurós költséget igényel a Budapest és Konstanca között tervezett nagysebességű vasútvonal kiépítése, olvasható a román állami vasúttársaság (CFR SA) jelentésében.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.