Nagysebességgel Romániába!

Körülbelül 12 évig tart majd, és mintegy 8 milliárd eurós költséget igényel a Budapest és Konstanca között tervezett nagysebességű vasútvonal kiépítése, olvasható a román állami vasúttársaság (CFR SA) jelentésében.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

A román és a magyar közlekedési minisztérium képviselői a tavaly novemberi nagyszebeni kormányülés keretében írták alá a megállapodást a nagysebességű, az európai vasúti közlekedési hálózathoz kapcsolódó vasútvonal jövőbeni megvalósításáról a Budapest-Bukarest-Konstanca vonalon.

A hírügynökség emlékeztet: ez a terv jól illeszkedik azoknak az európai projekteknek a sorába, amelyek szerint Strasbourg és Budapest között jönne létre ilyen vasútvonal. Az említett vasút Frankfurton keresztül München és Bécs érintésével érhet majd a magyar fővárosba. A magyar kormány sikeresen lobbizott annak érdekében, hogy a Bécs-Budapest szakaszt integrálják a strasbourgi vonalba, és uniós forrásokra is számíthat az építéshez.

A CFR SA jelentése szerint a Budapest-Konstanca vonal megvalósíthatósági tanulmányát a jövő évig elkészítenék, majd a jövendő kivitelező kiválasztasa is megtörténne 2010-ben vagy legkésőbb 2011-ben. A project teljes végrehajtása 2020-ra várható.

Hegyvidéken 10 milliárd

Gabriel Stanciu, az Alstom Transport Romania vasúti közlekedést ellátó cég igazgatója a hírügynökségnek elmondta: a nagysebességű vasút számára építendő vonal egy kilométeres sík területen 2 millió euróba kerül, hegyvidéken az összeg 40 millióra euróra is rúghat, ha pedig alagutakat is fúrni kell, a költségek ennél is magasabbak lehetnek. A Budapest és Bukarest közötti 800 kilométeres távolságon a becslések szerint 8 milliárd eurót emészt fel az építés. A jövendő vonat 220-250 kilométeres óránkénti sebességgel halad majd.

A tavalyi magyar-román közös kormányülés utáni napokban Ludovic Orban román közlekedési miniszter derűlátóbbnak bizonyult, amennyiben úgy vélte: a Konstanca-Budapest közötti nagysebességű vasútvonal romániai szakasza már 2015-ig elkészülhet. Három forrást is megjelölt, amiből finanszírozhatják a tervet. Elmondta: az Európai Unió pénzét is felhasználják, de a román állami költségvetésből is fedezik majd a költségek egy részét. Nem zárta ki azt a lehetőséget sem, hogy a vasútvonal egyes szakaszait az állami és a magánszféra társulása nyomán finanszírozzák. Eszerint az egyes szakaszok megépítését magánvállalatok fedeznék, amelyek számára vagy a használati díjból térülne meg a beruházás összege, vagy az állam fizetné vissza nekik a költségeket.

Nézegessen nagysebességű szupervonatokat!

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo