A február 1-jén meghirdetett "Mosolyakció" alatt közel 200 ezer mosolyszelvényt adtak át a MÁV Rt. jegyvizsgálóinak az utasok, elismerve a jó hozzáállást, a kedvességet. A vasúttársaság aznap zárta eredményhirdetéssel mosolyakcióját, amikor a Budapesti Közlekedési Vállalat a vasfegyelem és a szigor programját kezdte el a metrón utazni akarók egyenkénti ellenőrzésével. A MÁV akciójával rá akarta irányítani az utasok figyelmét a társaság szolgáltatói szemléletére. A közel másfél hónapig tartó Mosolyakció alatt négyezer szelvényt gyűjtött össze a legjobbnak tartott jegyvizsgáló.
Az akció során az utasok a jegyük mellé kapott mosolyszelvénnyel, mosolygós figurával jutalmazhatták azt a jegyvizsgálót, akinek viselkedésével, munkájával elégedettek voltak. Az elégedettséget a jövőben is nagymértékben elősegítheti az, hogy a jegyvizsgálók konfliktuskezelő képzéseken vesznek részt. A szolgáltató vasúttársaság európai színvonalhoz közelítésének, ezen belül a kultúraváltásnak egyik eleme az utasok szakszerű és kulturált kiszolgálása és az utas központú szemlélet erősítése. A vasúttársaság ezért - többek között - az utasokkal legközvetlenebb kapcsolatban lévő munkavállalói, a jegykezelők és pénztárosok részére képzéseket szervez, emellett akciót hirdetett az utasok komfortérzetének és elégedettségének növelése érdekében. A MÁV Rt. országos akciójában a jegyvizsgálók által leadott szelvényeket 19 személyszállítási csomópont gyűjtötte össze. A Budapest-Déli pályaudvaron adták le a legtöbb mosolyszelvényt. Kimagasló mennyiségű szelvényt regisztráltak Szegeden, Miskolcon, Nyíregyházán, Kiskunhalason és Celldömölkön. Természetesen a leadott szelvénymennyiséget a csomóponthoz tartozó terület nagysága, az ott szolgálatot teljesítő kalauzok száma is befolyásolta. Országosan összesen 183 585 szelvényt adtak át jegyvizsgálóinknak az utasok.A legtöbb szelvényt gyűjtött jegyvizsgáló a debreceni Föőr Illés lett, a második helyezés a kaposvári Nagy Mónikáé, s a bronzérmes is egy hölgy lett, a celdömölki Molnár Rita személyében.