Mondstanto: növekvő szerepvállalás Közép-Európában

A Monsanto agráripari óriáscég európai igazgatója első magyarországi látogatása alkalmával a Bábolnai Nemzetközi Gazdanapokon számolt be a vállalat fokozódó térségbeli tevékenységéről. Philippe Castaing látogatása jelzi a Monsanto magyarországi jelenlétének súlyát és a vállalat elkötelezettségét a közép-kelet európai régió iránt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarország és a többi, néhány éven belül az Európai Unióhoz csatlakozó állam igen jelentős mezőgazdasági kapacitással rendelkezik, ezért a Monsantonak kiemelkedő érdeke a piaci jelenlét erősítése és a vállalat eddigi eredményeinek megismertetése.

Philippe Castaing vezérigazgató - aki 2000 óta irányítja a vállalat európai és afrikai tevékenységét - rövid látogatása alatt magyarországi partnereivel egyúttal a Monsanto megújult társadalmi filozófiáját is ismertette. Castaing szerint a vállalat célja, hogy – mint az amerikai kontinens piacvezető növényvédőszer-gyártója és a világ második legjelentősebb vetőmag termelője – megőrizze a természet kincseit, sőt javítson azok állapotán, miközben hozzájárul a világ növekvő élelmiszer-igényének kielégítéséhez. Ezzel összhangban üzleti tevékenységében a vegyszerkutatással szemben mind nagyobb szerepet kapnak a biotechnológiai kutatások. A vállalat felismerése szerint a környezet már nem terhelhető tovább kemikáliákkal, tehát a növényeket kell alkalmassá tenni arra, hogy vegyszerek nélkül is termeszthetők legyenek.

A Monsanto szerint az agráripar vállalatainak fokozott figyelmet kell fordítaniuk az élő környezettel való harmonikus kapcsolatra. Miközben a vállalat napi 1,5 millió dollárt költ kutatás-fejlesztésre, növekvő mértékben veszi figyelembe fogyasztói, partnerei megfontolásait is.

A Monsanto egyébként a világ egyik vezető vetőmag- és növényvédőszer-gyártója. Biotechnológiai vívmányai lehetővé teszik, hogy a termelők magasabb hozamokat érjenek el alacsonyabb növényvédelmi költségek és az időjárási kockázatok csökkentése mellett. 2001-ben a vállalat teljes forgalma elérte az 5,5 milliárd dollárt. Világszerte 4 kontinensen van jelen, 380 telephelyével, 14 500 munkavállalójával, húsznál több alapkutatást végző centrumával harmadik a multinacionális agráripari vállalatok sorában.



Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo