Mondstanto: növekvő szerepvállalás Közép-Európában

A Monsanto agráripari óriáscég európai igazgatója első magyarországi látogatása alkalmával a Bábolnai Nemzetközi Gazdanapokon számolt be a vállalat fokozódó térségbeli tevékenységéről. Philippe Castaing látogatása jelzi a Monsanto magyarországi jelenlétének súlyát és a vállalat elkötelezettségét a közép-kelet európai régió iránt.

Magyarország és a többi, néhány éven belül az Európai Unióhoz csatlakozó állam igen jelentős mezőgazdasági kapacitással rendelkezik, ezért a Monsantonak kiemelkedő érdeke a piaci jelenlét erősítése és a vállalat eddigi eredményeinek megismertetése.

Philippe Castaing vezérigazgató - aki 2000 óta irányítja a vállalat európai és afrikai tevékenységét - rövid látogatása alatt magyarországi partnereivel egyúttal a Monsanto megújult társadalmi filozófiáját is ismertette. Castaing szerint a vállalat célja, hogy – mint az amerikai kontinens piacvezető növényvédőszer-gyártója és a világ második legjelentősebb vetőmag termelője – megőrizze a természet kincseit, sőt javítson azok állapotán, miközben hozzájárul a világ növekvő élelmiszer-igényének kielégítéséhez. Ezzel összhangban üzleti tevékenységében a vegyszerkutatással szemben mind nagyobb szerepet kapnak a biotechnológiai kutatások. A vállalat felismerése szerint a környezet már nem terhelhető tovább kemikáliákkal, tehát a növényeket kell alkalmassá tenni arra, hogy vegyszerek nélkül is termeszthetők legyenek.

A Monsanto szerint az agráripar vállalatainak fokozott figyelmet kell fordítaniuk az élő környezettel való harmonikus kapcsolatra. Miközben a vállalat napi 1,5 millió dollárt költ kutatás-fejlesztésre, növekvő mértékben veszi figyelembe fogyasztói, partnerei megfontolásait is.

A Monsanto egyébként a világ egyik vezető vetőmag- és növényvédőszer-gyártója. Biotechnológiai vívmányai lehetővé teszik, hogy a termelők magasabb hozamokat érjenek el alacsonyabb növényvédelmi költségek és az időjárási kockázatok csökkentése mellett. 2001-ben a vállalat teljes forgalma elérte az 5,5 milliárd dollárt. Világszerte 4 kontinensen van jelen, 380 telephelyével, 14 500 munkavállalójával, húsznál több alapkutatást végző centrumával harmadik a multinacionális agráripari vállalatok sorában.



Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo