Mondstanto: növekvő szerepvállalás Közép-Európában

A Monsanto agráripari óriáscég európai igazgatója első magyarországi látogatása alkalmával a Bábolnai Nemzetközi Gazdanapokon számolt be a vállalat fokozódó térségbeli tevékenységéről. Philippe Castaing látogatása jelzi a Monsanto magyarországi jelenlétének súlyát és a vállalat elkötelezettségét a közép-kelet európai régió iránt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Magyarország és a többi, néhány éven belül az Európai Unióhoz csatlakozó állam igen jelentős mezőgazdasági kapacitással rendelkezik, ezért a Monsantonak kiemelkedő érdeke a piaci jelenlét erősítése és a vállalat eddigi eredményeinek megismertetése.

Philippe Castaing vezérigazgató - aki 2000 óta irányítja a vállalat európai és afrikai tevékenységét - rövid látogatása alatt magyarországi partnereivel egyúttal a Monsanto megújult társadalmi filozófiáját is ismertette. Castaing szerint a vállalat célja, hogy – mint az amerikai kontinens piacvezető növényvédőszer-gyártója és a világ második legjelentősebb vetőmag termelője – megőrizze a természet kincseit, sőt javítson azok állapotán, miközben hozzájárul a világ növekvő élelmiszer-igényének kielégítéséhez. Ezzel összhangban üzleti tevékenységében a vegyszerkutatással szemben mind nagyobb szerepet kapnak a biotechnológiai kutatások. A vállalat felismerése szerint a környezet már nem terhelhető tovább kemikáliákkal, tehát a növényeket kell alkalmassá tenni arra, hogy vegyszerek nélkül is termeszthetők legyenek.

A Monsanto szerint az agráripar vállalatainak fokozott figyelmet kell fordítaniuk az élő környezettel való harmonikus kapcsolatra. Miközben a vállalat napi 1,5 millió dollárt költ kutatás-fejlesztésre, növekvő mértékben veszi figyelembe fogyasztói, partnerei megfontolásait is.

A Monsanto egyébként a világ egyik vezető vetőmag- és növényvédőszer-gyártója. Biotechnológiai vívmányai lehetővé teszik, hogy a termelők magasabb hozamokat érjenek el alacsonyabb növényvédelmi költségek és az időjárási kockázatok csökkentése mellett. 2001-ben a vállalat teljes forgalma elérte az 5,5 milliárd dollárt. Világszerte 4 kontinensen van jelen, 380 telephelyével, 14 500 munkavállalójával, húsznál több alapkutatást végző centrumával harmadik a multinacionális agráripari vállalatok sorában.



Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo