Mit keresnek a lakásvásárlók?

A budapesti lakásvásárlók 68%-a elsősorban új lakások iránt érdeklődik, derül ki az Elephant Holding Zrt. ingatlanfejlesztő felméréséből, melyet a 2006. őszi Lakásvásár alkalmából készítettek. Zelei Zoltán, értékesítési vezető szerint az új lakások iránti fokozott érdeklődés továbbra is a kedvező hitel-, és lízingkonstrukciók népszerűségének tudható be. A kutatással a cég azt szerette volna kideríteni, milyen vásárlói szokásokkal és preferenciákkal érkeznek a Lakásvásárra az érdeklődők.

A felmérés során kiderült, hogy a megkérdezettek 40%-a leginkább új lakást szeretne, de nem zárja ki a használt ingatlan vásárlásának lehetőségét sem. További 28% mondta azt, hogy kizárólag új ingatlanban gondolkozik, míg 23% inkább a használt piacon keresgél és csupán tájékozódás céljából néz szét az újépítésű lakások között is.

Bár a megkérdezettek körében a lakásvásárlás elsődleges célja a lakhatás biztosítása (55%), az érdeklődők 16 %-a befektetési szándékkal válogat.

Az internetes ingatlan-marketing előretörését jelzi, hogy a lakáskeresők 40%-a elsődleges információit internetes oldalakról szerzi be, háttérbe szorítva ezzel a korábban meghatározó hirdetési újságokat, melyek csupán az érdeklődők 26 százalékánál kerültek az első helyre. Érdekes, hogy határozott harmadik befutó a  szájreklám: a válaszadók 16%-a vallotta azt, hogy döntésében meghatározó lehet az ismerősöktől kapott tipp.

A budapesti lakávásárlók legnagyobb része (42%) csak egy adott városrészben (pl.: Belváros, Belbuda, Dél-Pest) keres ingatlant. A kizárólag egy adott kerületben érdeklődők aránya 13%, míg azoké, akik számára egész Budapest szóba jöhet 17%.

Ha már a reklám meghozta a vásárlók kedvét egy adott projekthez, legszívesebben az ingatlanberuházó irodáját keresik fel (52%), 27 százalékuk jobban szeret kapcsolatba lépni egy ingatlan-ügynökkel, 23% pedig egy nagyobb ingatlanforgalmazó cég megkeresését tartja a legüdvösebbnek.

A budapesti lakásvásárlók elsősorban azt várják az ingatlanfejlesztőtől, hogy versenyképes áron adja a lakásait (43%), de fontos a lakás jó beosztása is (23%). A válaszadók csupán 19 %-a nevezte meg a kedvező elhelyezkedést, mint a legfontosabb szempontot. Az Elephant Holding felmérése arra is rákérdezett, hogy mit jelent számukra a jó elhelyezkedés. A prioritások között magasan vezet a biztonságos, csendes környék (64%), míg 19% a belváros jó megközelíthetőségét, 16 % a levegő minőséget tartja fontosnak.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo