A felmérés során kiderült, hogy a megkérdezettek 40%-a leginkább új lakást szeretne, de nem zárja ki a használt ingatlan vásárlásának lehetőségét sem. További 28% mondta azt, hogy kizárólag új ingatlanban gondolkozik, míg 23% inkább a használt piacon keresgél és csupán tájékozódás céljából néz szét az újépítésű lakások között is.
Bár a megkérdezettek körében a lakásvásárlás elsődleges célja a lakhatás biztosítása (55%), az érdeklődők 16 %-a befektetési szándékkal válogat.
Az internetes ingatlan-marketing előretörését jelzi, hogy a lakáskeresők 40%-a elsődleges információit internetes oldalakról szerzi be, háttérbe szorítva ezzel a korábban meghatározó hirdetési újságokat, melyek csupán az érdeklődők 26 százalékánál kerültek az első helyre. Érdekes, hogy határozott harmadik befutó a szájreklám: a válaszadók 16%-a vallotta azt, hogy döntésében meghatározó lehet az ismerősöktől kapott tipp.
A budapesti lakávásárlók legnagyobb része (42%) csak egy adott városrészben (pl.: Belváros, Belbuda, Dél-Pest) keres ingatlant. A kizárólag egy adott kerületben érdeklődők aránya 13%, míg azoké, akik számára egész Budapest szóba jöhet 17%.
Ha már a reklám meghozta a vásárlók kedvét egy adott projekthez, legszívesebben az ingatlanberuházó irodáját keresik fel (52%), 27 százalékuk jobban szeret kapcsolatba lépni egy ingatlan-ügynökkel, 23% pedig egy nagyobb ingatlanforgalmazó cég megkeresését tartja a legüdvösebbnek.
A budapesti lakásvásárlók elsősorban azt várják az ingatlanfejlesztőtől, hogy versenyképes áron adja a lakásait (43%), de fontos a lakás jó beosztása is (23%). A válaszadók csupán 19 %-a nevezte meg a kedvező elhelyezkedést, mint a legfontosabb szempontot. Az Elephant Holding felmérése arra is rákérdezett, hogy mit jelent számukra a jó elhelyezkedés. A prioritások között magasan vezet a biztonságos, csendes környék (64%), míg 19% a belváros jó megközelíthetőségét, 16 % a levegő minőséget tartja fontosnak.