A költségoptimalizálás mellett lényegessé válik tehát olyan visszajelzési csatornák létrehozása, amelyek segítségével jobban megérthető a néző, a hallgató és az olvasó igénye. Annak kapcsán, hogy a CRM fogalma 20 éves múltra tekint vissza, a CRM piac szakértői és banki, gyártóipari valamint médiapiaci felhasználói "CRM Summit 2008" címmel tartanak konferenciát - a Frankfurti Tőzsdén jegyzett (és szintén 20 éves) update software AG főtámogatásával - holnap, a Budapest Marriott Hotelben, ahol többek között ezekről az ügyfélkapcsolat-kezelő csatornákról lesz szó.
A mai üzleti megközelítés szerint egy cég legfőbb értéke az ügyfél: "Ha van ügyfeled, akkor van üzlet, ha nincs, akkor csak hobbid van" - tartja a mondás. Az üzleti siker ma már elképzelhetetlen kapcsolatkezelés nélkül, ahogy mély ügyfélismeret jó CRM (Costumer Relationship Management) rendszer nélkül.
Egyre több kicsi használja
A CRM fogalma csaknem 20 éves múltra tekint vissza, és e szegmensben a magyar piacon évente mintegy 10 milliárd forint forgalom bonyolódik. Elemzők szerint ennek kétharmadát a vállalatirányítási (ERP) rendszereket is alkalmazó nagyvállalatok és multinacionális cégek teszik ki. Míg a 90-es évek elején kizárólag a legnagyobb cégek engedhették meg maguknak, az utóbbi időben azonban egyre több kis és közepes vállalat, valamint újabb iparági területeken tevékenykedő cég ismeri fel, hogy egy hatékony CRM-megoldás bevezetése jelentősen növeli az ügyfelek elégedettségét, a naprakész kereskedelmi információk azonnali elérhetőségét, végeredményben pedig a vállalkozás hatékonyságát. A szakértők a következő években a CRM-szoftverek alkalmazása terén további, 10 százalékos emelkedésre számítanak.
A CRM Summit 2008 rendezvény során gyakorló CRM szakemberek mellett a felhasználói (bankszektor, médiapiac, gyártóipar) oldalról projektvezetők osztják meg a témával kapcsolatos gyakorlati tapasztalataikat az értékesítés, marketing és az ügyfélszolgálat területéről, illetve az ügyfélkapcsolat-kezelés üzleti előnyeiről.