Mit akar az ügyfél?

A mai üzleti megközelítés szerint egy cég legfőbb értéke az ügyfél: "Ha van ügyfeled, akkor van üzlet, ha nincs, akkor csak hobbid van" - tartja a mondás.

A költségoptimalizálás mellett lényegessé válik tehát olyan visszajelzési csatornák létrehozása, amelyek segítségével jobban megérthető a néző, a hallgató és az olvasó igénye. Annak kapcsán, hogy a CRM fogalma 20 éves múltra tekint vissza, a CRM piac szakértői és banki, gyártóipari valamint médiapiaci felhasználói "CRM Summit 2008" címmel tartanak konferenciát - a Frankfurti Tőzsdén jegyzett (és szintén 20 éves) update software AG főtámogatásával - holnap, a Budapest Marriott Hotelben, ahol többek között ezekről az ügyfélkapcsolat-kezelő csatornákról lesz szó.

A mai üzleti megközelítés szerint egy cég legfőbb értéke az ügyfél: "Ha van ügyfeled, akkor van üzlet, ha nincs, akkor csak hobbid van" - tartja a mondás. Az üzleti siker ma már elképzelhetetlen kapcsolatkezelés nélkül, ahogy mély ügyfélismeret jó CRM (Costumer Relationship Management) rendszer nélkül.

Egyre több kicsi használja

A CRM fogalma csaknem 20 éves múltra tekint vissza, és e szegmensben a magyar piacon évente mintegy 10 milliárd forint forgalom bonyolódik. Elemzők szerint ennek kétharmadát a vállalatirányítási (ERP) rendszereket is alkalmazó nagyvállalatok és multinacionális cégek teszik ki. Míg a 90-es évek elején kizárólag a legnagyobb cégek engedhették meg maguknak, az utóbbi időben azonban egyre több kis és közepes vállalat, valamint újabb iparági területeken tevékenykedő cég ismeri fel, hogy egy hatékony CRM-megoldás bevezetése jelentősen növeli az ügyfelek elégedettségét, a naprakész kereskedelmi információk azonnali elérhetőségét, végeredményben pedig a vállalkozás hatékonyságát. A szakértők a következő években a CRM-szoftverek alkalmazása terén további, 10 százalékos emelkedésre számítanak.

A CRM Summit 2008 rendezvény során gyakorló CRM szakemberek mellett a felhasználói (bankszektor, médiapiac, gyártóipar) oldalról projektvezetők osztják meg a témával kapcsolatos gyakorlati tapasztalataikat az értékesítés, marketing és az ügyfélszolgálat területéről, illetve az ügyfélkapcsolat-kezelés üzleti előnyeiről.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo