4.
Minden apró részlet fontos
A biztosító munkatársa várhatóan pár napon belül megkezdi a helyszíni szemlét. Fontos az egyeztetett időpont betartása és az, hogy minden apró részlet kerüljön be a kárfelvételi jegyzőkönyvbe. Előfordulhat, hogy a biztosító gyorsított kárbejelentést alkalmazva, akár telefonon vagy online keresi meg az ügyfelet. Akinek van erre alkalmas eszköze, nyugodtan vegye igénybe ezt a lehetőséget.
5.
Kártérítési lehetőségek
Kétféle kártérítésre lehet számítani: számlás helyreállítás vagy egyezséges megállapodás. Előbbi esetében az ügyfélnek keresnie kell egy vállalkozót, aki felméri a javítási költségeket és árajánlat alapján végzi el a javítást. Ebben az esetben a biztosító a számla ellenértékét téríti majd meg. Az egyezséges kártérítés esetén a biztosító felajánl egy összeget, amit, ha az ügyfél is megfelelőnek tart átutalja a bankszámlájára szinte azonnal. Ebben az esetben mérlegelni kell azt, hogy bár a pénz gyorsan megérkezik, annak elfogadása lemondást jelent minden további, később kiderülő kár megtérítéséről, vagy a vártnál magasabb helyrehozatali költségek megtérítéséről.
6.
Ne hagyjuk magunkat!
Amennyiben a biztosító elutasítja a kárigényt, az ügyfél kérheti a nemleges döntés okának részletes leírását, amivel biztosítási szakértő segítségével újabb elbírálást, s végső esetben akár az MNB ingyenes jogorvoslati vizsgálatát is kérheti.