Mit kell tenni, ha vagyonod felé közelít az árvíz?

Pontokba szedte a CLB biztosítási alkusz cég a kártérítés kifizetéséhez szükséges fontos tudnivalókat. Kevesen tudják például, hogy kétféle ajánlatot adhat a biztosító: fizetés számlás helyreállítás alapján vagy megegyezéses kártérítés. Az elutasított igény részletes indoklását kérésre ki kell adnia a biztosítónak, az ügyfél pedig akár az MNB-től is kérhet ingyenes jogorvoslatot.

4.

Minden apró részlet fontos

A biztosító munkatársa várhatóan pár napon belül megkezdi a helyszíni szemlét. Fontos az egyeztetett időpont betartása és az, hogy minden apró részlet kerüljön be a kárfelvételi jegyzőkönyvbe. Előfordulhat, hogy a biztosító gyorsított kárbejelentést alkalmazva, akár telefonon vagy online keresi meg az ügyfelet. Akinek van erre alkalmas eszköze, nyugodtan vegye igénybe ezt a lehetőséget.

5.

Kártérítési lehetőségek

Kétféle kártérítésre lehet számítani: számlás helyreállítás vagy egyezséges megállapodás. Előbbi esetében az ügyfélnek keresnie kell egy vállalkozót, aki felméri a javítási költségeket és árajánlat alapján végzi el a javítást. Ebben az esetben a biztosító a számla ellenértékét téríti majd meg. Az egyezséges kártérítés esetén a biztosító felajánl egy összeget, amit, ha az ügyfél is megfelelőnek tart átutalja a bankszámlájára szinte azonnal. Ebben az esetben mérlegelni kell azt, hogy bár a pénz gyorsan megérkezik, annak elfogadása lemondást jelent minden további, később kiderülő kár megtérítéséről, vagy a vártnál magasabb helyrehozatali költségek megtérítéséről.

6.

Ne hagyjuk magunkat!

Amennyiben a biztosító elutasítja a kárigényt, az ügyfél kérheti a nemleges döntés okának részletes leírását, amivel biztosítási szakértő segítségével újabb elbírálást, s végső esetben akár az MNB ingyenes jogorvoslati vizsgálatát is kérheti.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo