Mindenre felkészültek a magyar dolgozók – bármikor átképeznénk magukat?

A magyar munkavállalók csaknem fele mondta azt a világjárvány alatt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni, derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című tanulmányából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés eredményei szerint globálisan a válaszadók 36 százalékának munkájára volt negatív hatással a világjárvány – ez leginkább csökkentett munkaidő, illetve elbocsátások formájában jelentkezett. A kialakult helyzet legnagyobb vesztesei világszinten a fiatal, alacsonyan képzett munkavállalók: mintegy 50 százalékuk megérezte a munkáján a járvány hatását. Szakma szerint a művészek, a szolgáltató szektor, valamint a turizmus és idegenforgalom szenvedte el a legnagyobb károkat.

Fotó: Pexels.com / Sora Shimazaki

Földrajzilag a fejlődő gazdaságok munkavállalói kerültek a legrosszabb helyzetbe, míg az ázsiai és európai országok kevésbé szenvedték meg a helyzetet. A legnagyobb arányban Mexikóban (66 százalék), míg a legkisebb arányban Thaiföldön (18 százalék) számoltak be negatív hatásokról. Magyarországon ez az arány 32 százalék volt – ezzel Finnországgal és Szerbiával azonos mértékben jelentkeztek a munkavállalók szakmai életében a covid negatív hatásai. A listán hazánk előtt Svájcot találjuk (34 százalékkal), utánunk pedig Törökország következik 31 százalékkal.

A globális átlagtól eltérően gazdasági visszaesés Magyarországon nem csak a fiatal, de a 60 év feletti korosztályokat, valamint a kevésbé képzett mellett a legmagasabb végzettségű munkavállalókat is sújtotta. Az elbocsátások és a csökkentett munkaidő köztudottan a turizmusban és a vendéglátásban dolgozókat (87 százalékukat) érintették leginkább, de a kereskedelem, a média, a professzionális szolgáltatások, valamint a pénzügy, az energiaipar, és a közigazgatás területét sem kímélték a felmérés eredményei alapján.

Nem megszokott karrierutak

A magyar válaszadók 49 százaléka úgy nyilatkozott a pandémia közepette, hogy mindenképpen nyitott az átképzésre, de további 47 százalékuk is azt mondta, hogy amennyiben ez feltétlen szükséges volna az állása megtartásához, akkor hajlandó lenne rá. Összehasonlításképpen, a globális átlag 68 százalék és 28 százalék volt ugyanezekben a kérdésekben.

A magyar válaszadók közül a turizmusban és a vendéglátásban dolgozók mellett a kereskedelemben, egészségügyben, telekommunikációban és a pénzügyi szektorokban dolgozók több mint fele mondta azt, hogy mindenképpen nyitott az átképzésre.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo