Mindennapos szokássá vált a kártyás vásárlás

A Visa kártyák forgalma a tavalyi 350 millióról 422 millióra nőtt Magyarországon, bár ebből az összegből 136 millió dollárt a hazánkba látogató külföldiek vásárlásai tettek ki. Ám a magyar kártyabirtokosok részesedése (több mint 286 millió dollár) még így is meghaladja a 65 százalékot – derül ki a Visa 2001. évi harmadik negyedéves adataiból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szervezet kártyabirtokosai 20 százalékkal többet költöttek 2001. júliusa és szeptembere között, mint az előző év hasonló időszakában. A tranzakciók számát tekintve, az elmúlt negyedévben végrehajtott több mint 14 millió eladáshelyi ügyletből csupán 8,4 százalék volt a külföldiek részesedése. (Az egy évvel korábbi tranzakciószám 9,3 millió volt.) A hazánkba látogató külföldi kártyabirtokosok tranzakcióinak átlagértéke 81 dollár volt, szemben a hazai vásárlókra jellemző 23 dollárral. Az a tény, hogy az egy kártyára eső tranzakciók átlagos mennyisége 17 százalékos növekedést mutat, ismételten megerősíti, hogy a hagyományosan elfogadott ATM-használat mellett a magyarok mindennapi fogyasztási cikkeikért is egyre szívesebben fizetnek Visa-kártyával.

A Visa régóta törekszik a magyarországi POS-forgalom ösztönzésére. A hagyományosan készpénzorientált magyar társadalom biztos léptekkel zárkózik fel azon fejlett nyugat-európai kártyapiacok közé, ahol a fogyasztók jól tájékozottak a bankkártyák készpénzhez képest kínált nagyobb rugalmasságát és biztonságát illetően, valamint nagyobb mértékben és változatosabban használják plasztikjaikat. A magyarországi Visa kártyabirtokosok száma a tavalyi 1,45 millióról 1,74 millióra emelkedett. Az egy kártyára jutó forgalom (kártyánként 1558 dollár) tekintetében pedig egyedül Lengyelország múlja felül hazánk teljesítményét a régióban.

A magyarok elektronikus fizetés iránti növekvő szimpátiája részben annak a támogatásnak köszönhető, amelyet a Visa az elektronikus fizetési módszerek biztonságának és kényelmének tudatosítását célzó különféle POS-promóciók keretében nyújtott a vele együttműködő magyar kereskedőknek. A legutóbbi ilyen akció, az OTP és a K&H bankokkal közösen indított Visa 365 kampány három hónapon keresztül (2001. áprilisa és júniusa között) tartott, és 3 millió forint értékű, a Tesco, az Ikea, a Neckermann és az Europark áruházaiban beváltható vásárlási utalvánnyal jutalmazta a leggyakoribb kártyahasználatot produkáló magyar fogyasztót.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo