Mindennapos szokássá vált a kártyás vásárlás

A Visa kártyák forgalma a tavalyi 350 millióról 422 millióra nőtt Magyarországon, bár ebből az összegből 136 millió dollárt a hazánkba látogató külföldiek vásárlásai tettek ki. Ám a magyar kártyabirtokosok részesedése (több mint 286 millió dollár) még így is meghaladja a 65 százalékot – derül ki a Visa 2001. évi harmadik negyedéves adataiból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A szervezet kártyabirtokosai 20 százalékkal többet költöttek 2001. júliusa és szeptembere között, mint az előző év hasonló időszakában. A tranzakciók számát tekintve, az elmúlt negyedévben végrehajtott több mint 14 millió eladáshelyi ügyletből csupán 8,4 százalék volt a külföldiek részesedése. (Az egy évvel korábbi tranzakciószám 9,3 millió volt.) A hazánkba látogató külföldi kártyabirtokosok tranzakcióinak átlagértéke 81 dollár volt, szemben a hazai vásárlókra jellemző 23 dollárral. Az a tény, hogy az egy kártyára eső tranzakciók átlagos mennyisége 17 százalékos növekedést mutat, ismételten megerősíti, hogy a hagyományosan elfogadott ATM-használat mellett a magyarok mindennapi fogyasztási cikkeikért is egyre szívesebben fizetnek Visa-kártyával.

A Visa régóta törekszik a magyarországi POS-forgalom ösztönzésére. A hagyományosan készpénzorientált magyar társadalom biztos léptekkel zárkózik fel azon fejlett nyugat-európai kártyapiacok közé, ahol a fogyasztók jól tájékozottak a bankkártyák készpénzhez képest kínált nagyobb rugalmasságát és biztonságát illetően, valamint nagyobb mértékben és változatosabban használják plasztikjaikat. A magyarországi Visa kártyabirtokosok száma a tavalyi 1,45 millióról 1,74 millióra emelkedett. Az egy kártyára jutó forgalom (kártyánként 1558 dollár) tekintetében pedig egyedül Lengyelország múlja felül hazánk teljesítményét a régióban.

A magyarok elektronikus fizetés iránti növekvő szimpátiája részben annak a támogatásnak köszönhető, amelyet a Visa az elektronikus fizetési módszerek biztonságának és kényelmének tudatosítását célzó különféle POS-promóciók keretében nyújtott a vele együttműködő magyar kereskedőknek. A legutóbbi ilyen akció, az OTP és a K&H bankokkal közösen indított Visa 365 kampány három hónapon keresztül (2001. áprilisa és júniusa között) tartott, és 3 millió forint értékű, a Tesco, az Ikea, a Neckermann és az Europark áruházaiban beváltható vásárlási utalvánnyal jutalmazta a leggyakoribb kártyahasználatot produkáló magyar fogyasztót.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo