Miben bíznak a magyarok?

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el először. Idén a vizsgálat 15 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat Európában.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Az idén összesen 24 213 - kérdőívet elemeztek ki.

2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az olvasók a márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

Érdekességek:

  • Idén először a román magazin-előfizetők is szavaztak, ezzel a résztvevő közép-kelet európai országok száma 5-re nőtt.
  • A válaszadók összesen 113 577 különböző márkát neveztek meg.
  • A mobiltelefon kategória győztese mind a 15 országban a Nokia lett, legnagyobb arányban természetesen hazájában, Finnországban.
  • Már második éve minden ország a Niveára voksol, hogy ha bőrápolásról van szó.
  • A Canon növelni tudta előnyét: immár 11 országban nyerte meg kategóriáját.
  • A cseh, a magyar és a román előfizetők hat kategóriában is ugyanazt a márkát kiáltották ki győztesnek. A Reader's Digest legújabb felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa és a Canon azok a márkák, amelyek a leginkább élvezik a Reader's Digest magazin olvasóinak bizalmát a kontinensen.

Az eredményekből:

  • A finn Nokia eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron hetedik alkalommal  szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedő eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
  • Tavaly óta nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória győztese.
  • 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: mind a 15 országban a kék dobozos termékekre szavaznak az olvasók bőrápolás-kategóriában.
  • A Visa idén - hazánkat kivéve - 14 államban megelőzte a MasterCard-ot és ezzel a legmegbízhatóbb kártyatársaság lett. Európában egyedülálló módon a magyar válaszadók a MasterCard kártyára szavaztak előszeretettel.
  • A Reader's Digest magyar olvasói már hetedik éve hűek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyőzőre
  • A Lenovo, illetve elődje, az IBM a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az első helyen áll, ha számítógépről van szó.
  • Nincs változás az élen tavalyhoz képest, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevők többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
  • Nemcsak Magyarországon, de Németországban is az Allianz érdemes leginkább a "Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában - a felmérés kezdete óta.#page#
  • Bár a választék évről évre nő ebben a bankok kategóriájában, az OTP Bank nem talált legyőzőre idén sem. Ebben a kategóriában immáron hetedik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
  • A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben részt vevők többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
  • Sok év után történt váltás, és került az élre a Zanussi: idén sikerült kivívnia az első helyet konyhai nagygép kategóriában.
  • A Douwe Egberts: Omnia elnevezésű kávéja gyűjtötte be a legtöbb szavazatot.
  • Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat a tea. A válaszolók többsége pedig a Liptonra voksolt.
  • A legnagyobb slágerek, a népszerű reggeli rádióműsor: ezért is választják sokan a Sláger Rádiót.
  • Az RTL Klub idén is megőrizte első helyét a tévécsatornák kategóriájában.
  • Az Avon nagyon népszerű dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz előfizetők is szeretik használni termékeiket.
  • Idén először nyert a hajápolás-kategóriában a Head & Shoulders, a korpamentes, gyönyörű haj szakértője.
  • Ha pedig babaápolásról van szó, a válaszadók közel fele a Johnson's baby termékeire voksol.
  • Nemcsak a magyar olvasók többsége szavaz a Colgate-re: a belga, az orosz, a spanyol és az angol felmérésben is szereplő fogkrém-kategóriában szintén ez a márka nyerte el az ottani válaszadók bizalmát.
  • A válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
  • A válaszadók nagy része az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítőitallal szeretné oltani, a Coca-Cola lett a kategória győztese.
  • A sörök kategóriájában a hagyomány és minőség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
  • A legtöbb válaszadó 2007-ben is Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
  • Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendő? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik!
  • Érdekesség, hogy mindegyik közép-kelet-európai országban a Nestlé nyerte a gabonapehely kategóriát. 
  • A Pick világhíres felvágottjait választotta a felmérésben részt vevő magyarok többsége, csakúgy, mint tavaly.
  • Azonban ha háziállataik etetéséről van szó, a válaszadók kedvenceik nevében a Pedigree-re szavaztak leginkább.
  • A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók a Béres Cseppben bíznak a legjobban.
  • Idén a Coldrexnek szavazott bizalmat a legtöbb magyar válaszadó, ha úgy érezte, utolérte a megfázás.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo