A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Az idén összesen 24 213 - kérdőívet elemeztek ki.
2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az olvasók a márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.
Érdekességek:
- Idén először a román magazin-előfizetők is szavaztak, ezzel a résztvevő közép-kelet európai országok száma 5-re nőtt.
- A válaszadók összesen 113 577 különböző márkát neveztek meg.
- A mobiltelefon kategória győztese mind a 15 országban a Nokia lett, legnagyobb arányban természetesen hazájában, Finnországban.
- Már második éve minden ország a Niveára voksol, hogy ha bőrápolásról van szó.
- A Canon növelni tudta előnyét: immár 11 országban nyerte meg kategóriáját.
- A cseh, a magyar és a román előfizetők hat kategóriában is ugyanazt a márkát kiáltották ki győztesnek. A Reader's Digest legújabb felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa és a Canon azok a márkák, amelyek a leginkább élvezik a Reader's Digest magazin olvasóinak bizalmát a kontinensen.
Az eredményekből:
- A finn Nokia eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron hetedik alkalommal szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedő eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
- Tavaly óta nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória győztese.
- 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: mind a 15 országban a kék dobozos termékekre szavaznak az olvasók bőrápolás-kategóriában.
- A Visa idén - hazánkat kivéve - 14 államban megelőzte a MasterCard-ot és ezzel a legmegbízhatóbb kártyatársaság lett. Európában egyedülálló módon a magyar válaszadók a MasterCard kártyára szavaztak előszeretettel.
- A Reader's Digest magyar olvasói már hetedik éve hűek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyőzőre
- A Lenovo, illetve elődje, az IBM a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az első helyen áll, ha számítógépről van szó.
- Nincs változás az élen tavalyhoz képest, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevők többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
- Nemcsak Magyarországon, de Németországban is az Allianz érdemes leginkább a "Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában - a felmérés kezdete óta.#page#
- Bár a választék évről évre nő ebben a bankok kategóriájában, az OTP Bank nem talált legyőzőre idén sem. Ebben a kategóriában immáron hetedik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
- A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben részt vevők többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
- Sok év után történt váltás, és került az élre a Zanussi: idén sikerült kivívnia az első helyet konyhai nagygép kategóriában.
- A Douwe Egberts: Omnia elnevezésű kávéja gyűjtötte be a legtöbb szavazatot.
- Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat a tea. A válaszolók többsége pedig a Liptonra voksolt.
- A legnagyobb slágerek, a népszerű reggeli rádióműsor: ezért is választják sokan a Sláger Rádiót.
- Az RTL Klub idén is megőrizte első helyét a tévécsatornák kategóriájában.
- Az Avon nagyon népszerű dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz előfizetők is szeretik használni termékeiket.
- Idén először nyert a hajápolás-kategóriában a Head & Shoulders, a korpamentes, gyönyörű haj szakértője.
- Ha pedig babaápolásról van szó, a válaszadók közel fele a Johnson's baby termékeire voksol.
- Nemcsak a magyar olvasók többsége szavaz a Colgate-re: a belga, az orosz, a spanyol és az angol felmérésben is szereplő fogkrém-kategóriában szintén ez a márka nyerte el az ottani válaszadók bizalmát.
- A válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
- A válaszadók nagy része az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítőitallal szeretné oltani, a Coca-Cola lett a kategória győztese.
- A sörök kategóriájában a hagyomány és minőség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
- A legtöbb válaszadó 2007-ben is Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
- Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendő? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik!
- Érdekesség, hogy mindegyik közép-kelet-európai országban a Nestlé nyerte a gabonapehely kategóriát.
- A Pick világhíres felvágottjait választotta a felmérésben részt vevő magyarok többsége, csakúgy, mint tavaly.
- Azonban ha háziállataik etetéséről van szó, a válaszadók kedvenceik nevében a Pedigree-re szavaztak leginkább.
- A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók a Béres Cseppben bíznak a legjobban.
- Idén a Coldrexnek szavazott bizalmat a legtöbb magyar válaszadó, ha úgy érezte, utolérte a megfázás.