Miben bíznak a magyarok?

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el először. Idén a vizsgálat 15 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat Európában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Az idén összesen 24 213 - kérdőívet elemeztek ki.

2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az olvasók a márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

Érdekességek:

  • Idén először a román magazin-előfizetők is szavaztak, ezzel a résztvevő közép-kelet európai országok száma 5-re nőtt.
  • A válaszadók összesen 113 577 különböző márkát neveztek meg.
  • A mobiltelefon kategória győztese mind a 15 országban a Nokia lett, legnagyobb arányban természetesen hazájában, Finnországban.
  • Már második éve minden ország a Niveára voksol, hogy ha bőrápolásról van szó.
  • A Canon növelni tudta előnyét: immár 11 országban nyerte meg kategóriáját.
  • A cseh, a magyar és a román előfizetők hat kategóriában is ugyanazt a márkát kiáltották ki győztesnek. A Reader's Digest legújabb felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa és a Canon azok a márkák, amelyek a leginkább élvezik a Reader's Digest magazin olvasóinak bizalmát a kontinensen.

Az eredményekből:

  • A finn Nokia eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron hetedik alkalommal  szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedő eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
  • Tavaly óta nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória győztese.
  • 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: mind a 15 országban a kék dobozos termékekre szavaznak az olvasók bőrápolás-kategóriában.
  • A Visa idén - hazánkat kivéve - 14 államban megelőzte a MasterCard-ot és ezzel a legmegbízhatóbb kártyatársaság lett. Európában egyedülálló módon a magyar válaszadók a MasterCard kártyára szavaztak előszeretettel.
  • A Reader's Digest magyar olvasói már hetedik éve hűek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyőzőre
  • A Lenovo, illetve elődje, az IBM a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az első helyen áll, ha számítógépről van szó.
  • Nincs változás az élen tavalyhoz képest, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevők többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
  • Nemcsak Magyarországon, de Németországban is az Allianz érdemes leginkább a "Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában - a felmérés kezdete óta.#page#
  • Bár a választék évről évre nő ebben a bankok kategóriájában, az OTP Bank nem talált legyőzőre idén sem. Ebben a kategóriában immáron hetedik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
  • A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben részt vevők többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
  • Sok év után történt váltás, és került az élre a Zanussi: idén sikerült kivívnia az első helyet konyhai nagygép kategóriában.
  • A Douwe Egberts: Omnia elnevezésű kávéja gyűjtötte be a legtöbb szavazatot.
  • Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat a tea. A válaszolók többsége pedig a Liptonra voksolt.
  • A legnagyobb slágerek, a népszerű reggeli rádióműsor: ezért is választják sokan a Sláger Rádiót.
  • Az RTL Klub idén is megőrizte első helyét a tévécsatornák kategóriájában.
  • Az Avon nagyon népszerű dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz előfizetők is szeretik használni termékeiket.
  • Idén először nyert a hajápolás-kategóriában a Head & Shoulders, a korpamentes, gyönyörű haj szakértője.
  • Ha pedig babaápolásról van szó, a válaszadók közel fele a Johnson's baby termékeire voksol.
  • Nemcsak a magyar olvasók többsége szavaz a Colgate-re: a belga, az orosz, a spanyol és az angol felmérésben is szereplő fogkrém-kategóriában szintén ez a márka nyerte el az ottani válaszadók bizalmát.
  • A válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
  • A válaszadók nagy része az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítőitallal szeretné oltani, a Coca-Cola lett a kategória győztese.
  • A sörök kategóriájában a hagyomány és minőség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
  • A legtöbb válaszadó 2007-ben is Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
  • Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendő? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik!
  • Érdekesség, hogy mindegyik közép-kelet-európai országban a Nestlé nyerte a gabonapehely kategóriát. 
  • A Pick világhíres felvágottjait választotta a felmérésben részt vevő magyarok többsége, csakúgy, mint tavaly.
  • Azonban ha háziállataik etetéséről van szó, a válaszadók kedvenceik nevében a Pedigree-re szavaztak leginkább.
  • A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók a Béres Cseppben bíznak a legjobban.
  • Idén a Coldrexnek szavazott bizalmat a legtöbb magyar válaszadó, ha úgy érezte, utolérte a megfázás.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo