Mezőgazdasági termelői árak - 2002. június

A mezőgazdasági termékek termelőiár-színvonala 2002. janu-ár–júniusban 10,7 százalékkal alacsonyabb volt az előző év azonos időszakinál. Ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékeké 15,6, az élő állatok és állati termékeké 3,4 százalékkal csökkent.

2001. január–júniushoz viszonyítva a gabonaféléket 33,1 százalékkal alacsonyabb árszinten értékesítették. Az élelmezési burgonya termelői átlagára közel azonos volt. A gyümölcsök árszintje 14,2 százalékkal növekedett, ezen belül a meggyé 23,3 százalékkal csökkent, a málnáé a tavalyi alacsony ár után 19,1 százalékkal nőtt. A zöldségfélék árszintje 8,5 százalékkal nőtt.



Idén az első hat hónap átlagában a vágóállatok közül a vágósertés termelői ára 11,6 százalékkal, a vágóbaromfié 6,0 százalékkal csökkent, a vágómarháé 6,6 százalékkal emelkedett. A tehéntej termelői átlagára 5 százalékkal nőtt, a tyúktojásé 7,3 százalékkal volt alacsonyabb a tavaly ilyenkorinál.



Júniusban a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala 7,8 százalékkal csökkent az előző évihez képest (2001 júniusában viszont 18,3 százalékos volt az árszintnövekedés mértéke). Ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékek árszintje 5,8 százalékkal, az élő állatok és állati termékeké 10,4 százalékkal volt alacsonyabb.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo