Mezőgazdasági árak - 2003. november

Az előző év azonos időszakához képest 2003 novemberében a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala 11,0 százalékkal, 2003. január–novemberben pedig 5,0 százalékkal nőtt (ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékek ára 13,0 százalékkal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké 5,7 százalékkal csökkent).

2003. január–novemberben a gabonafélék árszintje 31,7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a kukorica ára nőtt a legnagyobb mértékben, 40,6 százalékkal, de a gabonafélék értékesítésének felét kitevő búza áremelkedése is 30,4 százalékos. A sörárpa ára 8,4 százalékkal csökkent (az értékesített mennyiség az előző évinek a fele)

A zöldségfélék ára átlagosan 6,3 százalékkal, a gyümölcsféléké 14,0 százalékkal haladta meg 2003 első tizenegy hónapjában az előző év azonos időszakának árait.

A vágóállatok termelői ára 10,1 százalékkal elmaradt az 2002. évi január–novemberétől, ezen belül a vágósertés termelői ára 17,4 százalékkal, a vágóbaromfié 4,1 százalékkal csökkent, a vágóborjú ára 10,1 százalékkal növekedett. A tehéntej termelői ára 0,7 százalékkal, a tyúktojásé 6,2 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2002. január–novemberben.

2003 novemberében a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala 11,0 százalékkal növekedett, amit elsősorban a gabonafélék 56,7 százalékos árnövekedése okozott.

Az élelmezési célú burgonya ára 73,6 százalékkal emelkedett, így egy kilogramm burgonyáért a termelők novemberben átlagosan a piacon a lakosságtól 107,7 Ft-ot, a nagykereskedőktől és feldolgozóktól 54,30 Ft-ot kaptak.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo