Mentőöv közeleg a kiskereskedelemnek, az ünnepi koszton nem hajlandók spórolni a magyarok

Ünnepi kiadásokra 118 000 forinttal terveznek idén a magyarok, akik pedig ajándékoznak, 47 000 forintos keretben gondolkodnak. A többség az aktuális havi jövedelméből fedezi a költségeket és van, aki évvégi pulykapénzre is számít a munkáltatójától. A karácsonyfa nem lesz kisebb, a nagy ünnepi sütés-főzéshez pedig az anyagi nehézségek idején is ragaszkodunk – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ünnepi büdzsét átlagosan 118 000 forintra tervezik a magyarok idén, ebből szeretnék kigazdálkodni az ajándékokat és a menü hozzávalóit is. Ez közel 20 százalékkal több, mint a tavalyi. A többség (61 százalék) tervez ajándékot vásárolni is, átlagosan 47 000 forintot költene ajándékokra ebben a szezonban. Tavaly karácsonyhoz képest 56-ról 65 százalékra nőtt azok aránya, akik az aktuális havi jövedelmükből tervezik fedezni ezt a kiadást, 40 százalék megtakarításból, 7 százalék pedig hitelből is finanszírozza a szükséges összeget.

Évvége a munkahelyen

A magyarországi munkahelyek többségénél (55 százalék) él valamilyen karácsonyi szokás. Pulykapénzre (azaz az ünnepi pénzbeli juttatásra) a munkavállalók 14 százaléka számít. A céges karácsonyi parti a munkahelyek negyedénél szokás, ünnepi dekoráció is készül (17 százalék), és ebben az időszakban fizetik ki a bónuszokat (15 százalék), valamint tárgyi ajándékot kapnak a dolgozók (14 százalék).

Megfontolt vásárlók

Az üzletekben való nézelődés befolyásolja a választást, de csak a lakosság egyötöde az, aki a karácsonyi bevásárlótúra közben dönti el, mi legyen a fa alatt. A magyarok fele nem bízza a véletlenre, előre kigondolja, kinek mit szeretne venni. Nem meglepő, hogy az ajándékot adók legnagyobb része novemberben rohamozza meg a boltokat, ám a Cofidis Hitel Monitor kutatásból kiderül, hogy 17 százalékuk már októberben vagy azt megelőzően elkezdte a vásárlást. A toplistát továbbra is a kozmetikum (31 százalék), a ruhanemű (29 százalék) és a márkás italok, élelmiszerek (28 százalék) vezetik. Ismét egyre népszerűbbek a konyhai kisgépek, 13 százalék ebben a kategóriában gondolkodik.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo