Mélyhűtött termékek kedveltsége

A korábbi évekhez képest kevesebben sorolják a mélyhűtött termékeket a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé. A heti fogyasztás is ritkább lett. A termékcsoport legfogékonyabb célcsoportjának a 30-49 éves, felsőfokú végzettségű nők tekinthető, akik magas jövedelmű háztartásokban élnek. A GfK Piackutató Intézet kutatása keretében a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 főt kérdeztek meg személyesen étkezési szokásairól, 1989 óta rendszeresen. Legutóbb 2001-ben, amikor a válaszadók 42 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott élelmiszereket. Ugyanez az arány két évvel korábban még 53 százalékot tett ki.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemek között a nők többsége tartósnak látszik, mind a kedveltség, mind a fogyasztás gyakorisága tekintetében.
Az iskolai végzettség szerinti adatok alapján a mélyhűtött termékeknél az alacsonyabb képzettségűek körében kisebb, a magasabb képzettségűeknél nagyobb mind a mélyhűtött kedvelőinek, mind gyakoribb fogyasztóinak az aránya. Ez a termékcsoport egyelőre a magasabb társadalmi státuszúak körében hódit.

A megállapítást alátámasztják a jövedelem szerinti adatok. Amíg ugyanis a havi 40 000 forintnál kisebb nettó jövedelmű háztartásokban élők 31 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott termékeket, addig a 100 000 forint felettiek közel fele. Még nagyobb a különbség a fogyasztás gyakoriságánál. A legkisebb jövedelműek hetenként átlagosan 0,5, viszont a legmagasabb jövedelműek 1,0 alkalommal esznek mélyhűtött terméket.

Regionálisan a kedveltség mutatói az utóbbi években az ország északi részein a legmagasabbak, Pest megyében pedig a legalacsonyabbak. Budapesten átlagosak. Ettől eltér a fogyasztás gyakoriságának megoszlása. Legmagasabb ugyanis az arány Budapesten és az ország északkeleti részén. Legalacsonyabb az Alföld ön és Pest megyében.

Településnagyság szerint a fogyasztás gyakoriságánál eléggé kiegyensúlyozott a kép. Minél nagyobb egy település, annál gyakoribb a fogyasztás átlaga. A kedveltségnél azonban a vidéki nagyvárosok megelőzik mind Budapestet, mind a kisebb településeket. A mélyhűtött termékek tehát kedvezőbb piaci helyzetet élveznek a városokban, mint a falvakban.

Az egészséges táplálkozáshoz való viszony sem a kedveltségben, sem a fogyasztás gyakoriságában nem játszik figyelemre méltó szerepet. Annál inkább a főzni tudás. Akik tudnak főzni, jobban kedvelik, gyakrabban eszik a mélyhűtött termékeket, mint akik nem főznek. A fogyasztói csoportok szerint a haspókok emelkednek ki a kedveltségnél, 59 százalékos mutatóval. Leginkább az átlag alatt maradnak a szűkösen táplálkozók, mivel csak 34 százalékuk eszik szívesen mélyhűtött terméket.

A leggyakoribb fogyasztók viszont az ínyencek, míg legritkábbak a szűkösen táplálkozók mellett a rendszertelenül étkezők.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo