Mélyhűtött termékek kedveltsége

A korábbi évekhez képest kevesebben sorolják a mélyhűtött termékeket a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé. A heti fogyasztás is ritkább lett. A termékcsoport legfogékonyabb célcsoportjának a 30-49 éves, felsőfokú végzettségű nők tekinthető, akik magas jövedelmű háztartásokban élnek. A GfK Piackutató Intézet kutatása keretében a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 főt kérdeztek meg személyesen étkezési szokásairól, 1989 óta rendszeresen. Legutóbb 2001-ben, amikor a válaszadók 42 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott élelmiszereket. Ugyanez az arány két évvel korábban még 53 százalékot tett ki.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemek között a nők többsége tartósnak látszik, mind a kedveltség, mind a fogyasztás gyakorisága tekintetében.
Az iskolai végzettség szerinti adatok alapján a mélyhűtött termékeknél az alacsonyabb képzettségűek körében kisebb, a magasabb képzettségűeknél nagyobb mind a mélyhűtött kedvelőinek, mind gyakoribb fogyasztóinak az aránya. Ez a termékcsoport egyelőre a magasabb társadalmi státuszúak körében hódit.

A megállapítást alátámasztják a jövedelem szerinti adatok. Amíg ugyanis a havi 40 000 forintnál kisebb nettó jövedelmű háztartásokban élők 31 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott termékeket, addig a 100 000 forint felettiek közel fele. Még nagyobb a különbség a fogyasztás gyakoriságánál. A legkisebb jövedelműek hetenként átlagosan 0,5, viszont a legmagasabb jövedelműek 1,0 alkalommal esznek mélyhűtött terméket.

Regionálisan a kedveltség mutatói az utóbbi években az ország északi részein a legmagasabbak, Pest megyében pedig a legalacsonyabbak. Budapesten átlagosak. Ettől eltér a fogyasztás gyakoriságának megoszlása. Legmagasabb ugyanis az arány Budapesten és az ország északkeleti részén. Legalacsonyabb az Alföld ön és Pest megyében.

Településnagyság szerint a fogyasztás gyakoriságánál eléggé kiegyensúlyozott a kép. Minél nagyobb egy település, annál gyakoribb a fogyasztás átlaga. A kedveltségnél azonban a vidéki nagyvárosok megelőzik mind Budapestet, mind a kisebb településeket. A mélyhűtött termékek tehát kedvezőbb piaci helyzetet élveznek a városokban, mint a falvakban.

Az egészséges táplálkozáshoz való viszony sem a kedveltségben, sem a fogyasztás gyakoriságában nem játszik figyelemre méltó szerepet. Annál inkább a főzni tudás. Akik tudnak főzni, jobban kedvelik, gyakrabban eszik a mélyhűtött termékeket, mint akik nem főznek. A fogyasztói csoportok szerint a haspókok emelkednek ki a kedveltségnél, 59 százalékos mutatóval. Leginkább az átlag alatt maradnak a szűkösen táplálkozók, mivel csak 34 százalékuk eszik szívesen mélyhűtött terméket.

A leggyakoribb fogyasztók viszont az ínyencek, míg legritkábbak a szűkösen táplálkozók mellett a rendszertelenül étkezők.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo