Mélyhűtött termékek kedveltsége

A korábbi évekhez képest kevesebben sorolják a mélyhűtött termékeket a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé. A heti fogyasztás is ritkább lett. A termékcsoport legfogékonyabb célcsoportjának a 30-49 éves, felsőfokú végzettségű nők tekinthető, akik magas jövedelmű háztartásokban élnek. A GfK Piackutató Intézet kutatása keretében a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 főt kérdeztek meg személyesen étkezési szokásairól, 1989 óta rendszeresen. Legutóbb 2001-ben, amikor a válaszadók 42 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott élelmiszereket. Ugyanez az arány két évvel korábban még 53 százalékot tett ki.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemek között a nők többsége tartósnak látszik, mind a kedveltség, mind a fogyasztás gyakorisága tekintetében.
Az iskolai végzettség szerinti adatok alapján a mélyhűtött termékeknél az alacsonyabb képzettségűek körében kisebb, a magasabb képzettségűeknél nagyobb mind a mélyhűtött kedvelőinek, mind gyakoribb fogyasztóinak az aránya. Ez a termékcsoport egyelőre a magasabb társadalmi státuszúak körében hódit.

A megállapítást alátámasztják a jövedelem szerinti adatok. Amíg ugyanis a havi 40 000 forintnál kisebb nettó jövedelmű háztartásokban élők 31 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott termékeket, addig a 100 000 forint felettiek közel fele. Még nagyobb a különbség a fogyasztás gyakoriságánál. A legkisebb jövedelműek hetenként átlagosan 0,5, viszont a legmagasabb jövedelműek 1,0 alkalommal esznek mélyhűtött terméket.

Regionálisan a kedveltség mutatói az utóbbi években az ország északi részein a legmagasabbak, Pest megyében pedig a legalacsonyabbak. Budapesten átlagosak. Ettől eltér a fogyasztás gyakoriságának megoszlása. Legmagasabb ugyanis az arány Budapesten és az ország északkeleti részén. Legalacsonyabb az Alföld ön és Pest megyében.

Településnagyság szerint a fogyasztás gyakoriságánál eléggé kiegyensúlyozott a kép. Minél nagyobb egy település, annál gyakoribb a fogyasztás átlaga. A kedveltségnél azonban a vidéki nagyvárosok megelőzik mind Budapestet, mind a kisebb településeket. A mélyhűtött termékek tehát kedvezőbb piaci helyzetet élveznek a városokban, mint a falvakban.

Az egészséges táplálkozáshoz való viszony sem a kedveltségben, sem a fogyasztás gyakoriságában nem játszik figyelemre méltó szerepet. Annál inkább a főzni tudás. Akik tudnak főzni, jobban kedvelik, gyakrabban eszik a mélyhűtött termékeket, mint akik nem főznek. A fogyasztói csoportok szerint a haspókok emelkednek ki a kedveltségnél, 59 százalékos mutatóval. Leginkább az átlag alatt maradnak a szűkösen táplálkozók, mivel csak 34 százalékuk eszik szívesen mélyhűtött terméket.

A leggyakoribb fogyasztók viszont az ínyencek, míg legritkábbak a szűkösen táplálkozók mellett a rendszertelenül étkezők.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo