Hétfőn folytatódott a hat pályázó konzorciummal a kormányzati negyed felépítéséről és üzemeltetéséről szóló, pénteken megkezdett versenypárbeszéd - jelentette be Láng Balázs, a projekt kommunikációs vezetője. A konzorcium tagjaival továbbra is egyenként, de már részletkérdésekben egyeztetnek a négy nagy témakörben, a projekt műszaki, pénzügyi, jogi és szolgáltatási összetevőiről. A műszaki problémák körében például terítékre kerül az energetika és a környezetvédelem. Ezekhez kapcsolódik, hogy elkészült a terület talajmechanikai és geodéziai tanulmánya, amely például felméri azt is, hogy mennyi energia nyerhető a kormányzati negyed alatti talajból. A nyertes terv megújuló energiával kívánja működtetni az épületet.
A nyertes tervet készítő, Janesch Péter nevével fémjelzett csoporttal befejeződött a tárgyalásos közbeszerzési eljárás. Ennek eredményeként rövidesen aláírja velük a KVI a kivitelezési tervek elkészítésére vonatkozó szerződést. Az ellenérték nettó 2 milliárd forint. A kommunikációs vezető cáfolta azt a sajtóban újra elterjedt hírt, amely szerint a Nyugati pályaudvar helyett csak Rákos rendezőig közlekednének a vonatok. Az Eiffel csarnokból a mai külső vágányok vonaláig "húzzák vissza" a síneket, de az még nincs eldöntve, hogy hány vágány lesz a Nyugatiban. A kormányzati negyedre kiírt tervpályázat győztes munkái Budapest és Veszprém után Pécsett, a Pollack Mihály Szakközépiskolában tekinthetők meg három hétig.