A pozitívabb várakozások a beruházási szándékban is tetten érhetők. A családi vállalatok 67 százaléka tervez beruházást, míg a nem családi cégek esetében ez az arány 44 százalék. A családi tulajdonú cégek elsősorban technológiafejlesztésben (32 százalék) és kapacitásbővítésben (31 százalék) gondolkoznak, míg a nem családi vállalatok esetében ez 15, illetve 16 százalék. Habár a családi vállalatok fele (51 százalék) nem tervezi beruházásainak értékét növelni, közel minden negyedik ilyen cég (39 százalék) készül nagyobb összeget elkülöníteni erre a célra a következő 12 hónapban. Ez a nem családi tulajdonú vállalatok esetében szintén visszafogottabb eredményt mutat: közel háromnegyedük (74 százalék) nem szándékozik növelni beruházásai értékét, és csak 28 százalék jelezte azt, hogy igen.