Meglepő, de a családi vállalkozások kevésbé borúlátóak, mint a nagyvállalatok

Úgy tűnik, a hazai családi vállalatok ellenállóbbak az orosz-ukrán katonai konfliktussal szemben, mint a hagyományos cégek, ugyanis jelentős részük számol árbevétel növekedéssel, és a tervezett beruházásokból sem lesz hiány a következő egy évben. Kétharmaduk a jelenlegi helyzet gyors, idei befejezésében bízik, emellett többségük szerint a gazdaság is 3 éven belül visszaállhat a normál kerékvágásba – derült ki a K&H családi vállalatok indexből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pozitívabb várakozások a beruházási szándékban is tetten érhetők. A családi vállalatok 67 százaléka tervez beruházást, míg a nem családi cégek esetében ez az arány 44 százalék. A családi tulajdonú cégek elsősorban technológiafejlesztésben (32 százalék) és kapacitásbővítésben (31 százalék) gondolkoznak, míg a nem családi vállalatok esetében ez 15, illetve 16 százalék. Habár a családi vállalatok fele (51 százalék) nem tervezi beruházásainak értékét növelni, közel minden negyedik ilyen cég (39 százalék) készül nagyobb összeget elkülöníteni erre a célra a következő 12 hónapban. Ez a nem családi tulajdonú vállalatok esetében szintén visszafogottabb eredményt mutat: közel háromnegyedük (74 százalék) nem szándékozik növelni beruházásai értékét, és csak 28 százalék jelezte azt, hogy igen.

 

 

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo