Megállíthatatlan az étolajok drágulása

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok világpiaci mutatója júliusban átlagosan 130,1 pontot ért el, ami 1,6 százalékos növekedést jelent júniushoz képest. A növekedés elsősorban a hús és a növényi olajok nemzetközi árának emelkedéséből adódott. Ennek ellenére az index 18,8 százalékkal zárt alacsonyabban, mint a 2022. márciusi csúcs, ugyanakkor 7,6 százalékkal volt magasabb az egy évvel ezelőtti szintnél.

A tejtermékek ára 0,1 százalékkal csökkent júniushoz képest, amely az első visszaesés e téren 2024 áprilisa óta. A vaj és a tejpor ára mérséklődött, köszönhetően a bőséges exportkínálatnak és az Ázsiában tapasztalt visszafogott importkeresletnek. Ugyanakkor a sajt ára tovább nőtt az ázsiai és Közel-Keleti kereslet erősödése, valamint az Európai Unió szűkülő exportkínálata miatt.

A FAO cukorár-indexe júliusban 0,2 százalékkal esett, ezzel öt hónapos csökkenést eredményezve. A 2025/26-os idényre vonatkozóan világszinten várható termelésnövekedés – különösen Brazíliában, Indiában és Thaiföldön – lenyomta az árakat, ugyanakkor a globális cukorimport fellendülésére utaló jelek hatására ez az áresés valamelyest mérséklődött.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo