Elsőként tartottak hazánkban konferenciát a próbavásárlásról, a ClientFirst Consulting Kft. szervezésében a mai napon. Elmondható, hogy az ügyfelek 68 százaléka a gyenge ügyfélkiszolgálás miatt pártol el az adott cégtől, és visszaszerzésük akár tízszeres költséget is róhat a vállalkozásra. Ezen változtat az, aki felismeri a mystery shopping-ban rejlő lehetőségeket.
A próbavásárlás módszertana az ügyfélelégedettség-méréstől kezdve a dolgozói motivációig számos területet felölel, és még a kliens elpártolása előtt vizsgálja, szükséges esetben pedig orvosolja az adott vállalat ügyfélkezelési rendszerét. Szakértői becslések szerint a dinamikusan növekvő magyar próbavásárlói szolgáltatás piaca a következő években a 10 százalékos európai fejlődési ütemet is meghaladhatja.
A mystery shopping programok keretén belül jól képzett próbavásárlók élethű helyzetekben, meghatározott szempontok és ütemterv szerint névtelenül, ügyfélként értékelik az ügyfélkiszolgálást, a működést, a dolgozók becsületességét, merchandising tevékenységet és a termékminőséget, különös tekintettel a vásárlói elégedettséget befolyásoló kulcspontokra.