Még az evát is...

Három év a jogrendszer összhangjára, 25 százalékra nőhet az eva, a befektetők kivárnak és remélnek, arculatváltás a Sziget-nél.

Megállapodás a szolgáltatásokról

Három évet kapnak a tagállamok, hogy összhangba hozzák jogrendszerüket a szolgáltatási irányelvvel, amelyről hétfő késő este állapodott meg az uniós tanács. Az évek óta az uniós malmokban őrlődő "Bolkestein-irányelv" ugyan még most sem nyerte el végső formáját - az EU-tanácsból az Európai Parlamentbe (EP) kerül át második olvasatra -, de kétségtelen, hogy a tagállamok legújabb megállapodása nyomán még tovább tisztult a kép. Az eredetileg tisztán liberális irányelvtervezetet az EP még első olvasatban kigyomlálta, kiüresítve a származási ország elvét (vagyis például azt, hogy a magyar cég magyar szabályozás alapján működhessen külföldön) - írja a Népszabadság.

Nőhet az eva-kulcs

Szeptember 1-jétől 15-ről 25 százalékra emelkedhet az evakulcs, duplájára nőhet a jelenlegi négyszázalékos egészségbiztosítási járulék - tudta meg a Világgazdaság. Ez lenne az egyik eleme a költségvetés bevételi oldalának növelését célzó lépéscsomagnak. Úgy tudjuk, a tervek szerint az idei büdzsé bevételeit a különböző adó- és járulékemelések 170 milliárd forinttal növelnék, a kiadásokat pedig a kormányzat 200 milliárd körüli összeggel csökkentené. A költségvetést érintő jogszabálytervezeteket még a parlament rendkívüli nyári ülésszakán el kívánja fogadtatni a kabinet. Az eddigi nyilatkozatok szerint a terveket először a június 10-i OÉT-ülésre vinnék el.

Nem elég?

A befektetők továbbra is kivárnak, a vállalkozások és az önkormányzati szféra üdvözli az eddig napvilágra került racionalizálási elképzeléseket, de ezt csak az első lépésnek tartják - írja a Napi Gazdaság.  Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke szerint a megyerendszerrel kapcsolatos változások fontos üzenetet jelentenek, amennyiben az oktatás és az egészségügy finanszírozásában is végigmegy e folyamat, az nagy változás lenne.

Új Sziget-imázs

Miért hagytak fel a Sziget szervezői a jópofáskodó reklámkampánnyal? Mi váltotta fel a fanyalgókban a korábban meglévő "drogos rockfesztivál" lassan elmosódó képét? Miért nem feltétlenül jó, ha vagány arcokkal hirdetünk, vagy ha egymásra kacsintunk, s hogyan csiszolódik Palcsó Tamással a Sziget-brand? A fenti kérdésekkel a hvg.hu mai cikke foglalkozik.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo