Az elképzelések szerint a regionális légitársaság június végén, július elején indíthatná először 2 darab, 50 személyes Jet-jét. A kiválasztott célállomások között szerepel Bologna, Velence, Temesvár, Belgrád és Odessza. Igény szerint 2003-2004-ben a géppark bővítését és Marosvásárhely, valamint Szkopje bekapcsolását is tervezik a regionális hálózatba.
Bár a leányvállalat alapításának finanszírozásáról már döntöttek, sőt a tárgyalásokat is megkezdték a bankokkal, a részletek ismertetését a vezérigazgató-helyettes még korainak tartotta. Hozzátette, hogy a választások előtt a tulajdonos ÁPV Rt. további tőkejuttatása sincs napirenden.
A Malév terveiből kiderül, hogy a két repülőgép a leányvállalat tulajdonában lesz, így az üzemeltetés költségei a vállalkozást terhelik. A gépek Malév kóddal közlekednek majd és a kereskedelmi jogokat az anyacég birtokolja.
"Az önálló társasági formának köszönhetően a leányvállalat működését nem terhelik a légitársaság magas általános költségei, így reményeink szerint a leányvállalat már tevékenységének első éve végén pozitív eredményt ér el," hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.
"A legkedvezőbb indulási időpont az eredetileg tervezett március vége, április eleje lett volna, ám az igazgatóság, illetve a tulajdonos csak a közelmúltban fogadta el a regionális terjeszkedés tervét," mondta Kárpáti Zoltán, hozzátéve, hogy a gépek fogadására és karbantartására is fel kell készülniük. A Malév néhány éven belül Kelet-Közép-Európa meghatározó légitársaságává kíván válni. A közelmúltban a KLM-mel és a NorthWest-tel kötött megállapodásra utalva hozzátette, hogy a szövetségi rendszerben a regionális jelenlét erősítése biztosítja a Malév vonzerejét a szövetségesek számára.
Forrás: MTI
MalévExpressz regionális járatokra
A MalévExpressz az elképzelések szerint olyan leányvállalat lesz, amelyik a Malév 100 százalékos tulajdonában kezdené meg tevékenységét, reginális járatok indításával. A későbbiekben azonban pénzügyi befektető bevonását tervezik a vállalkozásba - mondta Kárpáti Zoltán, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?

Csak nálunk vannak árrésstoppok, mégis Magyarországon a legmagasabb a térségben az élelmiszerinfláció
Rejtélyes a magyar infláció.