Az elképzelések szerint a regionális légitársaság június végén, július elején indíthatná először 2 darab, 50 személyes Jet-jét. A kiválasztott célállomások között szerepel Bologna, Velence, Temesvár, Belgrád és Odessza. Igény szerint 2003-2004-ben a géppark bővítését és Marosvásárhely, valamint Szkopje bekapcsolását is tervezik a regionális hálózatba.
Bár a leányvállalat alapításának finanszírozásáról már döntöttek, sőt a tárgyalásokat is megkezdték a bankokkal, a részletek ismertetését a vezérigazgató-helyettes még korainak tartotta. Hozzátette, hogy a választások előtt a tulajdonos ÁPV Rt. további tőkejuttatása sincs napirenden.
A Malév terveiből kiderül, hogy a két repülőgép a leányvállalat tulajdonában lesz, így az üzemeltetés költségei a vállalkozást terhelik. A gépek Malév kóddal közlekednek majd és a kereskedelmi jogokat az anyacég birtokolja.
"Az önálló társasági formának köszönhetően a leányvállalat működését nem terhelik a légitársaság magas általános költségei, így reményeink szerint a leányvállalat már tevékenységének első éve végén pozitív eredményt ér el," hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.
"A legkedvezőbb indulási időpont az eredetileg tervezett március vége, április eleje lett volna, ám az igazgatóság, illetve a tulajdonos csak a közelmúltban fogadta el a regionális terjeszkedés tervét," mondta Kárpáti Zoltán, hozzátéve, hogy a gépek fogadására és karbantartására is fel kell készülniük. A Malév néhány éven belül Kelet-Közép-Európa meghatározó légitársaságává kíván válni. A közelmúltban a KLM-mel és a NorthWest-tel kötött megállapodásra utalva hozzátette, hogy a szövetségi rendszerben a regionális jelenlét erősítése biztosítja a Malév vonzerejét a szövetségesek számára.
Forrás: MTI
MalévExpressz regionális járatokra
A MalévExpressz az elképzelések szerint olyan leányvállalat lesz, amelyik a Malév 100 százalékos tulajdonában kezdené meg tevékenységét, reginális járatok indításával. A későbbiekben azonban pénzügyi befektető bevonását tervezik a vállalkozásba - mondta Kárpáti Zoltán, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?
Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. december 10. 15:30
Véleményvezér
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot
A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet
Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait
Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.