Magyarokból él a Balaton

A várakozásoknál jobban alakult a belföldi turizmus a Balatonnál az idei szezonban a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) szerint.

A marketing szervezet szerdai közleménye szerint ez elsősorban az aktív marketingtevékenységnek, a balatoni szolgáltatók összefogásának, valamint a média segítségének köszönhető.

Vendégek éjszakái

A Balaton régió szolgáltatóinak adatai szerint minden várakozást felülmúló eredményt hozott a régió első héthavi idegenforgalmi gyorsmérlege, amely minden hónapban a kereskedelmi szálláshelyek visszajelzései alapján készítenek. 2007 első hét hónapjában az elmúlt évhez képest 17,4 százalékkal nőtt a belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma a felmérésbe vont balatoni szálláshelyeken. A vendégek száma összességében 10,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek esetében 14,9 százalékos, a külföldiek esetében pedig 2,3 százalékos növekedésről számoltak be a szolgáltatók.

A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. együttműködésében megvalósult Balatoni Nyár című műsorban az aktuális Balaton-parti hírek mellett 116 helyszíni riportot és 174 programajánlót láthattak a nézők a nyár folyamán.

Az MTV Balatoni Nyár című tudósítás-sorozatát 58 estén át láthatták az érdeklődők a félnyolcas Híradó után. A műsort csaknem hétszázezren kísérték figyelemmel esténként. Kiemelkedő volt a nézettsége a közép- és felsőfokú végzettségű férfiak körében, akiknek több mint 30 százaléka figyelte mindennap a balatoni krónikát.

Célkeresztben a tó

A Magyar Turizmus Zrt. mind a belföldi, mind a külföldi marketingkommunikációjában kiemelt termékként kezeli a Balatont. Több száz akcióval hívja fel a figyelmet a vízparti kikapcsolódási lehetőségekre, a régió programjaira. A Balaton régió 2007. évi marketingtervében a vízparti családi üdülés, az egészségturizmus és a Zöldturizmus Éve tematikájának megfelelően a természetjárás és az aktív turizmus kitüntetett figyelmet kap.

A Balatont egyre több belföldi turista fedezi fel, 2006-ban a belföldi vendégéjszakák 24,6 százalékát tudhatta magáénak a régió. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2007 első félévében 11,4 százalékkal nőtt a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi és belföldi vendégek száma pedig összességében 8,4 százalékkal emelkedett a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein.

Fly Balaton

Annak érdekében, hogy a Balatonhoz az utószezonban is több vendég érkezzen, a Magyar Turizmus Zrt., a Balaton régió önkormányzatai és legjelentősebb turisztikai szolgáltatói, valamint a Fly Balaton repülőtér létrehozzák az úgynevezett Légi Marketing Alapot. Ennek célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra, egyebek között a Balaton régióba.

Az alap létrehozására alakult szervezőbizottság első feladata, hogy megszervezze a következő találkozót azokkal a vállalkozásokkal, amelyek szándéknyilatkozattal jelezték részvételi szándékukat a kezdeményezésben. A találkozó célja, hogy meghatározzák a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Magyar Turizmus Zrt. vállalja, hogy mindig ugyanakkora összeggel támogatja az alapot, mint a vállalkozások és önkormányzatok összesen.

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo