Magyarokból él a Balaton

A várakozásoknál jobban alakult a belföldi turizmus a Balatonnál az idei szezonban a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) szerint.

A marketing szervezet szerdai közleménye szerint ez elsősorban az aktív marketingtevékenységnek, a balatoni szolgáltatók összefogásának, valamint a média segítségének köszönhető.

Vendégek éjszakái

A Balaton régió szolgáltatóinak adatai szerint minden várakozást felülmúló eredményt hozott a régió első héthavi idegenforgalmi gyorsmérlege, amely minden hónapban a kereskedelmi szálláshelyek visszajelzései alapján készítenek. 2007 első hét hónapjában az elmúlt évhez képest 17,4 százalékkal nőtt a belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma a felmérésbe vont balatoni szálláshelyeken. A vendégek száma összességében 10,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek esetében 14,9 százalékos, a külföldiek esetében pedig 2,3 százalékos növekedésről számoltak be a szolgáltatók.

A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. együttműködésében megvalósult Balatoni Nyár című műsorban az aktuális Balaton-parti hírek mellett 116 helyszíni riportot és 174 programajánlót láthattak a nézők a nyár folyamán.

Az MTV Balatoni Nyár című tudósítás-sorozatát 58 estén át láthatták az érdeklődők a félnyolcas Híradó után. A műsort csaknem hétszázezren kísérték figyelemmel esténként. Kiemelkedő volt a nézettsége a közép- és felsőfokú végzettségű férfiak körében, akiknek több mint 30 százaléka figyelte mindennap a balatoni krónikát.

Célkeresztben a tó

A Magyar Turizmus Zrt. mind a belföldi, mind a külföldi marketingkommunikációjában kiemelt termékként kezeli a Balatont. Több száz akcióval hívja fel a figyelmet a vízparti kikapcsolódási lehetőségekre, a régió programjaira. A Balaton régió 2007. évi marketingtervében a vízparti családi üdülés, az egészségturizmus és a Zöldturizmus Éve tematikájának megfelelően a természetjárás és az aktív turizmus kitüntetett figyelmet kap.

A Balatont egyre több belföldi turista fedezi fel, 2006-ban a belföldi vendégéjszakák 24,6 százalékát tudhatta magáénak a régió. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2007 első félévében 11,4 százalékkal nőtt a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi és belföldi vendégek száma pedig összességében 8,4 százalékkal emelkedett a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein.

Fly Balaton

Annak érdekében, hogy a Balatonhoz az utószezonban is több vendég érkezzen, a Magyar Turizmus Zrt., a Balaton régió önkormányzatai és legjelentősebb turisztikai szolgáltatói, valamint a Fly Balaton repülőtér létrehozzák az úgynevezett Légi Marketing Alapot. Ennek célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra, egyebek között a Balaton régióba.

Az alap létrehozására alakult szervezőbizottság első feladata, hogy megszervezze a következő találkozót azokkal a vállalkozásokkal, amelyek szándéknyilatkozattal jelezték részvételi szándékukat a kezdeményezésben. A találkozó célja, hogy meghatározzák a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Magyar Turizmus Zrt. vállalja, hogy mindig ugyanakkora összeggel támogatja az alapot, mint a vállalkozások és önkormányzatok összesen.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo