Az ingadozó árfolyamok és nehéz gazdasági helyzet ellenére az utazás iránti vágy erősebb mint valaha. 2024-ben az idegenforgalom továbbra is virágzik: ezt jól mutatja, hogy a légiforgalom utolsó 10 legjövedelmezőbb napjából 9 idén volt1. A világjárványt megelőző évekhez képest pedig az átlagos utazó két nappal tovább marad távol otthonától. A friss jelentés - mely olyan, magas minőségű, névtelenített adatokra támaszkodik, mint például a Mastercard Spending PulseTM - a következő megállapítások teszi az európai utazási trendekkel kapcsolatban:
A turizmus továbbra is virágzik az európai országokban, részben az amerikai látogatóknak köszönhetően. Az utazási szektor jelenleg az európai gazdaság egyik legellenállóbb ágazata. Még a járvány utáni infláció és magasabb kamatlábak sem vetik vissza a keresletet ezen a piacon. Az európai turisták 2023-ban összesen 2,91 milliárd éjszakát töltöttek vendégségben, 2019-ben ez a szám még csak 2,88 milliárd volt.
Az amerikai turisták jelenléte is érezhetően nőtt: Spanyolországban 5 százalék, Portugáliában 9 száalék, az Egyesült Királyságban pedig 16 százalék volt a tengeren túlról érkező látogatók aránya.
A legnépszerűbb európai úticélok
Az idei nyár (2024. június-augusztus) legkeresettebb célpontja egyértelműen München lesz, mivel a város júniusban egy jelentős nemzetközi sporteseménynek ad majd otthont. Ezt követi Tirana (Albánia), Nizza (Franciaország), Korfu (Görögország) és Isztambul (Törökország).