Rapkay Kálmán az M0-ás hidat kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója elmondta, hogy a kész hídnak két ekkora tartópillére lesz. A másodiknál 60 méter magasságban járnak. Ezekre a tartópillérekre fűzik majd fel az összesen 88, egyenként 150 méter hosszú, 10 centiméter átmérőjű acélkábelt. Ezek a kábelek tartják a hídszerkezeti elemeket, amelyek közül 9 már a helyére került. Ezek egyenként 14 méter hosszúak és 120-160 tonnát nyomnak, és összesen 51 ilyen elem alkotja majd a hidat.
Galéria, kattintson!
Jelenleg az időjárás kedvező, de felkészülnek a téliesítésre is, hogy folyamatosan dolgozni lehessen. A betonmunkákat mínusz 5 foknál kell leállítani, az acélszerkezetek párásodása miatt viszont már plusz 5 foknál abba kell hagyni a hegesztést. Az ország leghosszabb hídja 62 milliárd forintba kerül, összesen 3,2 kilométer hosszú lesz, ebből a Dunán 2 kilométeres szakasz ível át.
A híd 47 méter széles lesz és kétszer két sávban közlekedhetnek rajta az autók, de gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz. A terv szerint jövő év márciusában készül el a hídszerkezet, ezután jön a szigetelés, a korlátok elhelyezése, a burkolat lerakás, aszfaltozás, a zajvédő falak elhelyezése. Előreláthatólag 2008 augusztusában indulhat meg a forgalom Budakalász és a pesti oldal.
Az körgyűrű építése kapcsán problémák is felmerültek. Csömörön a civil szervezetek plakátokon fejezték ki nemtetszésüket azért, mert az M0 feletti átjárókon nem létesült külön gyalogos és kerékpársáv.