Látványos szakasz épül az M0-on!

Látványos szakaszához érkezett az M0-ás híd építése. A pesti oldal egyik A betű formájú vasbeton tartópillére már 80 méternyire magasodik, elkészülte után 100 méteres lesz.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rapkay Kálmán az M0-ás hidat kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója elmondta, hogy a kész hídnak két ekkora tartópillére lesz. A másodiknál 60 méter magasságban járnak. Ezekre a tartópillérekre fűzik majd fel az összesen 88, egyenként 150 méter hosszú, 10 centiméter átmérőjű acélkábelt. Ezek a kábelek tartják a hídszerkezeti elemeket, amelyek közül 9 már a helyére került. Ezek egyenként 14 méter hosszúak és 120-160 tonnát nyomnak, és összesen 51 ilyen elem alkotja majd a hidat.

Galéria, kattintson!

Jelenleg az időjárás kedvező, de felkészülnek a téliesítésre is, hogy folyamatosan dolgozni lehessen. A betonmunkákat mínusz 5 foknál kell leállítani, az acélszerkezetek párásodása miatt viszont már plusz 5 foknál abba kell hagyni a hegesztést. Az ország leghosszabb hídja 62 milliárd forintba kerül, összesen 3,2 kilométer hosszú lesz, ebből a Dunán 2 kilométeres szakasz ível át.

A híd 47 méter széles lesz és kétszer két sávban közlekedhetnek rajta az autók, de gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz. A terv szerint jövő év márciusában készül el a hídszerkezet, ezután jön a szigetelés, a korlátok elhelyezése, a burkolat lerakás, aszfaltozás, a zajvédő falak elhelyezése. Előreláthatólag 2008 augusztusában indulhat meg a forgalom Budakalász és a pesti oldal.

Az körgyűrű építése kapcsán problémák is felmerültek. Csömörön a civil szervezetek plakátokon fejezték ki nemtetszésüket azért, mert az M0 feletti átjárókon nem létesült külön gyalogos és kerékpársáv.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo