Lassan növekszik a bor kedvelőinek aránya

A BORT háromszor annyi férfi, mint nő tartja különösen kedvelt italnak. Ugyanis a férfiak 51, a nőknek viszont csak 16 százaléka szereti. Átlagosan a szívesen issza a bort a felnőtt lakosság közel egyharmad része. Ez az arány évek óta lassan emelkedő tendenciát mutat. Így a bor pozíciója erősödik az étkezési szokásokon belül, állapította meg a GfK Piackutató Intézet felmérése.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével végezték a legutóbbi vizsgálatot idén áprilisban. „Az étkezési szokások” nevű kutatást a GfK először 1989-ben indította el, és azóta többször megismételte. Így lehetséges az adatok összehasonlítása tizenkét éves periódusban. A kedveltségtől eltérő trend jellemzi a fogyasztás gyakoriságát. Amíg ugyanis 1989-ben egy átlagos magyar felnőtt hetente egyszer ivott bort, addig ez ritkább lett néhány éven át. Most azonban a trend megfordulni látszik.

A két évvel ezelőtti heti átlag 0,7 alkalom után 0,9-es középértéket állapított meg a GfK a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján. Az átlag azonban nagy eltéréseket takar. Például a férfiak ötször olyan gyakran isznak bort, mint a nők. Életkor szerint a 40 évesnél idősebbek az átlagosnál többször, a fiatalabbak pedig kevesebbszer fogyasztanak. A lakóhelyeknél érdekes trend, hogy korábban a legkisebb falvakat jellemezte a leggyakoribb a fogyasztás, ami a lakosság számának növekedésével ritkult. Idén településnagyság szerint nincsenek eltérések, viszont egyértelműen a budapestiek lettek a leggyakoribb borivók.

Érdekes változást látunk, ha összehasonlítjuk a bor és a sör megítélését. A GfK első felmérése idején ugyanis a bornál többen kedvelték a sört, egészen pontosan a megkérdezettek 34 százaléka. Mára viszont a sörösök aránya kisebb lett, mint a borosoké. Ugyanígy a fogyasztás gyakoriságában megelőzte a sört a bor a legutóbbi évek során. Mivel sört átlagosan egy felnőtt hetenként 1,2 alkalommal ivott 1989-ben, míg tavaly már csak 0,6-szor.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo