Lassan növekszik a bor kedvelőinek aránya

A BORT háromszor annyi férfi, mint nő tartja különösen kedvelt italnak. Ugyanis a férfiak 51, a nőknek viszont csak 16 százaléka szereti. Átlagosan a szívesen issza a bort a felnőtt lakosság közel egyharmad része. Ez az arány évek óta lassan emelkedő tendenciát mutat. Így a bor pozíciója erősödik az étkezési szokásokon belül, állapította meg a GfK Piackutató Intézet felmérése.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével végezték a legutóbbi vizsgálatot idén áprilisban. „Az étkezési szokások” nevű kutatást a GfK először 1989-ben indította el, és azóta többször megismételte. Így lehetséges az adatok összehasonlítása tizenkét éves periódusban. A kedveltségtől eltérő trend jellemzi a fogyasztás gyakoriságát. Amíg ugyanis 1989-ben egy átlagos magyar felnőtt hetente egyszer ivott bort, addig ez ritkább lett néhány éven át. Most azonban a trend megfordulni látszik.

A két évvel ezelőtti heti átlag 0,7 alkalom után 0,9-es középértéket állapított meg a GfK a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján. Az átlag azonban nagy eltéréseket takar. Például a férfiak ötször olyan gyakran isznak bort, mint a nők. Életkor szerint a 40 évesnél idősebbek az átlagosnál többször, a fiatalabbak pedig kevesebbszer fogyasztanak. A lakóhelyeknél érdekes trend, hogy korábban a legkisebb falvakat jellemezte a leggyakoribb a fogyasztás, ami a lakosság számának növekedésével ritkult. Idén településnagyság szerint nincsenek eltérések, viszont egyértelműen a budapestiek lettek a leggyakoribb borivók.

Érdekes változást látunk, ha összehasonlítjuk a bor és a sör megítélését. A GfK első felmérése idején ugyanis a bornál többen kedvelték a sört, egészen pontosan a megkérdezettek 34 százaléka. Mára viszont a sörösök aránya kisebb lett, mint a borosoké. Ugyanígy a fogyasztás gyakoriságában megelőzte a sört a bor a legutóbbi évek során. Mivel sört átlagosan egy felnőtt hetenként 1,2 alkalommal ivott 1989-ben, míg tavaly már csak 0,6-szor.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo