Lassan nő a müzli az étrendben

A müzli és gabonapehely kedvelőinek aránya érzékelhetően növekszik. Ezeket az élelmiszereket ugyanis a felnőtt lakosság 21 százaléka sorolja a különösen kedvelt élelmiszerek közé 2001-ben, szemben a két évvel korábbi 18 százalékkal. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet az étkezési szokásokra irányuló kutatása során, a 15 éven felüli népességet több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével, 2001-ben.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Figyelemre méltó, hogy a nők aránya majdnem kétszer akkora, mint a férfiaké. Továbbra is kiemelkedő arányt képviselnek a 15-19 évesek. Közülük már 49 százalék fogyasztja szívesen a müzliket és pelyheket, szemben a két évvel korábbi 35 és az 1997-ben feltárt 28 százalékkal. Jellemző trendet mutat az iskolai végzettség szerinti megoszlás is. A diplomások közül kétszer akkora a müzlikedvelők aránya, mint a nyolc általánost vagy kevesebbet végzetteknél. Jövedelem alapján a megkérdezettek háztartásaiban havi nettó 100 000 forintos bevétel az a határ, amely fölött az átlagosnál jobban, alatta pedig kevésbé kedvelik a szóban forgó termékeket.

A müzli és gabonapehely Budapesten még mindig kiemelkedően népszerű. A fogyasztás gyakoriságára kapott válaszok azt mutatják, hogy egy magyar felnőtt átlagosan kéthetenként egyszer eszik müzlit vagy gabonapelyhet. De a szűkösen táplálkozók szinte soha, a hagyományosan étkezők pedig csak kéthavonta.

A nők majdnem kétszer olyan gyakori fogyasztók, mint a férfiak. A legmagasabb jövedelmű háztartásban élők pedig hat és félszer olyan gyakran fogyasztják, mint a legalacsonyabb jövedelmi csoporthoz tartozók. A müzli és gabonapehely fogyasztásának gyakoriságánál nagy különbséget jelez még az iskolai végzettség is. A diplomások közel háromszor gyakrabban fogyasztanak müzlit és gabonapelyhet, mint a legalacsonyabb végzettségűek.

A korosztályokat vizsgálva, a fogyasztás gyakorisága a 15-39 évesek körében haladja meg az átlagot, míg 1999-ben ez még csak a 15-29 éveseket jellemezte. Településnagyság szerint kiemelkedik Budapest, de az 50 000 lakosúnál nagyobb városokban élők is felülreprezentáltak.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo