Lassan nő a müzli az étrendben

A müzli és gabonapehely kedvelőinek aránya érzékelhetően növekszik. Ezeket az élelmiszereket ugyanis a felnőtt lakosság 21 százaléka sorolja a különösen kedvelt élelmiszerek közé 2001-ben, szemben a két évvel korábbi 18 százalékkal. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet az étkezési szokásokra irányuló kutatása során, a 15 éven felüli népességet több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével, 2001-ben.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Figyelemre méltó, hogy a nők aránya majdnem kétszer akkora, mint a férfiaké. Továbbra is kiemelkedő arányt képviselnek a 15-19 évesek. Közülük már 49 százalék fogyasztja szívesen a müzliket és pelyheket, szemben a két évvel korábbi 35 és az 1997-ben feltárt 28 százalékkal. Jellemző trendet mutat az iskolai végzettség szerinti megoszlás is. A diplomások közül kétszer akkora a müzlikedvelők aránya, mint a nyolc általánost vagy kevesebbet végzetteknél. Jövedelem alapján a megkérdezettek háztartásaiban havi nettó 100 000 forintos bevétel az a határ, amely fölött az átlagosnál jobban, alatta pedig kevésbé kedvelik a szóban forgó termékeket.

A müzli és gabonapehely Budapesten még mindig kiemelkedően népszerű. A fogyasztás gyakoriságára kapott válaszok azt mutatják, hogy egy magyar felnőtt átlagosan kéthetenként egyszer eszik müzlit vagy gabonapelyhet. De a szűkösen táplálkozók szinte soha, a hagyományosan étkezők pedig csak kéthavonta.

A nők majdnem kétszer olyan gyakori fogyasztók, mint a férfiak. A legmagasabb jövedelmű háztartásban élők pedig hat és félszer olyan gyakran fogyasztják, mint a legalacsonyabb jövedelmi csoporthoz tartozók. A müzli és gabonapehely fogyasztásának gyakoriságánál nagy különbséget jelez még az iskolai végzettség is. A diplomások közel háromszor gyakrabban fogyasztanak müzlit és gabonapelyhet, mint a legalacsonyabb végzettségűek.

A korosztályokat vizsgálva, a fogyasztás gyakorisága a 15-39 évesek körében haladja meg az átlagot, míg 1999-ben ez még csak a 15-29 éveseket jellemezte. Településnagyság szerint kiemelkedik Budapest, de az 50 000 lakosúnál nagyobb városokban élők is felülreprezentáltak.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo