Lassan csökken a készpénz szerepe

Egyre növekszik a bankkártyával fizető vásárlások aránya a napi fogyasztási cikkek piacán. Idén az első félévben minden 100 forintból 6-ot kártyával egyenlítet-tek ki a pénztáraknál. Ezzel szemben tavalyelőtt a hasonló időszakban még csak 4 forintot, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Kereskedelmi Analízisek” című tanulmánya.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Viszont az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum vásárlásának számát tekintve még nincs változás: Ugyanis átlagosan minden századik vásárlásnál fizetnek kártyával a napi fogyasztási cikkekért. S ez az arány idén az első félévben ugyanúgy jellemző, mint a tavalyi és tavalyelőtti hasonló időszakban.

A bolttípusok között kiemelkedő szerepet játszik a hipermarket, ahol átlagosan minden nyolcadik vevőnél kerül elő a kártya. Azaz a vevők 13 százalékánál. Ha azonban a vásárlások értékét nézzük, akkor a hipermarketek forgalmukból már majdnem egynegyed részhez, átlagosan 23 százalékhoz bankon keresztül jutnak hozzá, az idei első félévi adatok szerint. További 3 százalékot egyéb módon egyenlítenek ki. Így a készpénz aránya már csak 74 százalék.

Szupermarketben a forgalomból átlagosan 6, drogériában 5, diszkontban és C+C áruházban a vásárlások beszerzéseinél 3-3, lánchoz tartozó kis boltban pedig 1 százalék jut kártyás fizetésre.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo