Lassan csökken a készpénz szerepe

Egyre növekszik a bankkártyával fizető vásárlások aránya a napi fogyasztási cikkek piacán. Idén az első félévben minden 100 forintból 6-ot kártyával egyenlítet-tek ki a pénztáraknál. Ezzel szemben tavalyelőtt a hasonló időszakban még csak 4 forintot, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Kereskedelmi Analízisek” című tanulmánya.

Viszont az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum vásárlásának számát tekintve még nincs változás: Ugyanis átlagosan minden századik vásárlásnál fizetnek kártyával a napi fogyasztási cikkekért. S ez az arány idén az első félévben ugyanúgy jellemző, mint a tavalyi és tavalyelőtti hasonló időszakban.

A bolttípusok között kiemelkedő szerepet játszik a hipermarket, ahol átlagosan minden nyolcadik vevőnél kerül elő a kártya. Azaz a vevők 13 százalékánál. Ha azonban a vásárlások értékét nézzük, akkor a hipermarketek forgalmukból már majdnem egynegyed részhez, átlagosan 23 százalékhoz bankon keresztül jutnak hozzá, az idei első félévi adatok szerint. További 3 százalékot egyéb módon egyenlítenek ki. Így a készpénz aránya már csak 74 százalék.

Szupermarketben a forgalomból átlagosan 6, drogériában 5, diszkontban és C+C áruházban a vásárlások beszerzéseinél 3-3, lánchoz tartozó kis boltban pedig 1 százalék jut kártyás fizetésre.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo