Lassabban, de szépen növekvő kiskereskedelem

2002 augusztusában a kiskereskedelmi forgalom az első hét havi növekedésnél mérsékeltebben, de továbbra is dinamikusan emelkedett. A jármű- és üzemanyag-forgalom nélküli kiskereskedelmi eladások volumene augusztusban 8,0%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az első nyolc havi növekedés 8,8%-os volt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A szezonálisan és munkanapokkal kiigazított volumenindex a tavaly augusztusihoz képest 10,4%-os, az egy hónappal korábbihoz képest 2,1%-os növekedést mutat.

Az egyes tevékenységcsoportok forgalmának (kiigazítások nélküli) növekedése eltérő képet mutat. A vegyes termékkörű kiskereskedelemben (ide tartoznak a hiper- és szupermarketek is) 10%-ot kissé meghaladó volt a növekedés. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem eladási volumene augusztusban 10,8%-kal, az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelemé 10,3%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ennél gyorsabban csak a kultúr- és egyéb máshová nem sorolt iparcikk-kiskereskedelem (12,4%-kal), valamint a csekély súlyú használtcikk- és csomagküldő kiske-reskedelem (28,6, ill. 29,7%-kal)forgalma bővült.

Mérséklődött a forgalom növekedési üteme a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-kiskereskedelemben, ahol augusztusban 6,9%-os, az előző hét hónapban 7,6%-os növekedés követke-zett be. Hasonló tendencia figyelhető meg a textil-, ruházati és lábbeli-kiskereskedelemben (augusz-tusban 2,5%-os, az előző hét hónapban 13,1%-os növekedéssel), valamint a bútor-, műszakicikk- és vasáru- kiskereskedelemben (augusztusban 1,5%-os, az előző hét hónapban 5,4%-os bővüléssel) is.

Az Európai Unióban a (jármű- és üzemanyag-kereskedelem nélküli) kiskereskedelmi forgalom – a júniusi megtorpanást követően – júliusban ismét nőtt. A 15 EU-tagország összesített júliusi kiigazított forgalma 2,3%-kal (egy hónappal korábban csak 0,4%-kal) haladta meg az előző év azonos hónapjában mértet. Az eurózóna országaiban a júliusi növekedés 1,4%-os (a júniusi –0,8%-os) volt. Németország-ban 3,0%-kal folytatódott a forgalom – 2001 decembere óta tartó – visszaesése. Csökkent a forgalom Portugáliában (4,5%) és Ausztriában (0,3%) is. Viszonylag jelentős bővülésről számolt be ugyanakkor Spanyolország (8,1%), az Egyesült Királyság (5,3%) és Svédország (5,1%). Az összehasonlítható tar-talmú, kiigazított magyar adat júliusban 7,9%, augusztusban 10,4% volt.

A gépjármű- és járműalkatrész-kiskereskedelem forgalma augusztusban 11,8%-kal haladta meg az egy évvel korábbi eladási volument. Ez a növekedés elmarad az első hét hónapban regisztrált 26,8%-os, rendkívül gyors ütemű bővüléstől. A gépjárműüzemanyag-kiskereskedelem értékesítési volumene 6,3%-kal haladta meg a tavaly augusztusit, ami ugyancsak mérséklődést jelent az előző hét havi 10,4%-os volumenindexhez képest.
Az összesített (jármű- és üzemanyag-forgalommal együtt számított) kiskereskedelmi forgalom 2002 augusztusában 538,9 milliárd forintot, az első nyolc hónapban 3772,2 milliárd forintot ért el. A (jármű- és üzemanyag-forgalommal együttes) augusztusi kiskereskedelmi eladások 8,3%-kal (az első nyolc hó-napban 11,4%-kal) haladták meg az előző év azonos időszakit.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo