Lakóparkok épülnek a barna zóna helyére

Luxuslakások nem, igényes lakóparki lakások azonban szép számban épülnek Dél-Buda gyors ütemben felértékelődő térségében. A körülbelül 4 ezer új, két-három éven belül elkészülő lakás a XI. kerületben azt is jelenti, hogy a városrész megszűnik ipari övezetnek lenni. Az ugyancsak épülő Savoya Park létrehozói 1,5 milliárd forintnyi beruházással járulnak hozzá a dél-budai közlekedési feltételek javításához.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elérheti a négyezret az Albertfalva térségében felépülő új lakások száma, s ezzel megteremtődik a térség panel lakótelepeiben élők egy részének minőségi otthonváltásához a praktikus feltétel. Lakos Imre, a XI. kerület alpolgármestere a többi között ezt a „vándorlást” tekinti fontos körülménynek, illetve azt, hogy a felszabaduló lakások is valós, fizetőképes keresletet lesznek képesek kielégíteni. A városrész népességfogyása pedig végre megállhat, az 1990-ben még 180 ezres kerület jelenleg 140 ezer embernek az otthona. A dél-budai lakóparkok építése a számítások szerint 10 százalékos lakosságbővülést eredményezhet. Az alpolgármester a december 3-i tájékoztatóján olyan – a helyhatóság gazdálkodása szempontjából csöppet sem mellékes – körülményre is felhívta a figyelmet, hogy a térség óvodáit, iskoláit vélhetően nem kell majd bezárni, összevonni a mindeddig csökken, ám ezek után ismét gyarapodó gyermekszám miatt.

Az alpolgármester ugyan nem nevezte meg a lakásépítésben érdekelt üzleti vállalkozásokat, de azt kifejtette: a kerületben igen nagy számban található lakótelepieknél garantáltan jobb minőségű, igényes otthonok sokaságát építik fel két-három éven belül, ugyanakkor sehol sem készülnek a főváros budai oldalán amúgy jellemző luxus lakások. A Lágymányosi hírdtól délre, a Budafoki és a Szerémi út térségében valóságos iparváros volt és van, ám a cégek jelentős része kitelepült, illetve kitelepül Budapestről. A fővárosi és a helyi önkormányzat ezt az úgynevezett barna övezetet kívánja fokozatosan megszüntetni, a 4 ezer lakást jelentő lakóparkok e programnak képezik szerves részét. A térség közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése hasonlóan aktuális és már megkezdett projektje részben az önkormányzatnak, részben az albertfalvai térségben már épülő Savoya Park beruházóinak. Ez utóbbit megvalósító francia tulajdonú cég, a GRC Hungária Kft. körülbelül 1,5 milliárd forintot fordít a térség főközlekedési útjainak korszerűsítésére, szélesítésére, illetve a tömegközlekedés javítására. Alain Danan, a GRC Hungária Kft ügyvezető igazgatója – a XI. kerület alpolgármesterével közösen tartott tájékoztatóján – elmondta: cégüket is meglepte, hogy alig pár hónap alatt az Auchan és az OBI mellett a kereskedelmi és szolgáltató helyiségeknek csaknem háromnegyedére már jelentkezett bérlő cég. Ez azt jelenti, hogy az üzleti szféra jócskán számol a magyar gazdaság mainál erőteljesebb növekedésével, a fizetőképes kereslet tartós bővülésével, s azzal, hogy még ma sem telített a főváros és térsége modern kereskedelmi létesítményekkel.

Az alpolgármester sok tekintetben a Váci út környékén végbe menő fejlődéshez hasonlítja a XI. kerület déli részének átalakulását. A lakásépítők, a kereskedelmi és szolgáltató szektor beruházói ugyanis szem előtt tartják az Albertfalva és Csepel között építendő hidat, amelynek majdani lététől a térség gazdasági felértékelődését várják. Kelenföld és Albertfalva helyhatósága a 6-os főközlekedési országutat, mely a Lágymányosi hídtól itt még Szerémi út néven vezet ki a városból, már most úgy korszerűsítik, hogy adottak legyenek a közlekedési kapcsolatok a remélt új hídhoz is.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo