Pénteken nyitja meg kapuit a jubileumi 10. Budapesti Lakásvásár, a SYMA Sport és Rendezvényközpont új, nyolcezer négyzetméteres csarnokában. A "Készház vásárral" kiegészülő rendezvényen rekordszámú; kétszáz kiállító mutatja be termékeit és szolgáltatásait. Az összességében 100 ezer új és használt lakást felvonultató fejlesztőkön és forgalmazókon túl, a legnagyobb hazai bankok is képviseltetik magukat a vásáron, így a látogatók egy helyen ismerhetik meg az otthonteremtés számukra legkedvezőbb lehetőségeit.
Valkó Dávid, az Otthon Centrum vezető elemzője kiemelte, a lakáspiac kínálati oldala fokozott érdeklődéssel tekint az esemény elé, hiszen nemcsak a vásárlók, de a szakma számára is ez lesz az idei év szezonnyitója, ahogy ezt már 5 éve megszokhattuk. Ennek megfelelően az érdeklődők a vásáron találkozhatnak először a legújabb ingatlanfejlesztésekkel, míg a már folyamatban lévő projektekre különleges kedvezményekkel hívják fel a potenciális vevők figyelmét.
A lakáspiacon folyamatosnak mondható, intenzív eladásösztönző kampányok hatása mellett nagy szerephez jut a vásárlók ismeretségi körének személyes ajánlása. " A jó minőségű ingatlan már a tervezőasztalról elkel, a leendő vásárlók szájról szájra adják a projekt hírét."- mondta dr. Hajnal István a Biggeorge's NV vezérigazgatója. A különböző ígéretek és reklámok dömpingjében érthető, ha a személyes ajánlások fontossága megnő. Ennek is köszönhető, hogy fél év alatt elkelt a Sasad Liget első ütemében elkészülő 214 lakásának kétharmada, ami az átlagos projektértékesítési számokhoz viszonyítva (5-6 lakás/hó/projekt) ötszörös értékesítési ütemet jelent. A pénteken nyíló Lakásvásáron mutatkozik be a Sasad Liget második üteme, 248 lakással, 35-123 négyzetméter közötti lakásméretekkel és 1-4 szobaszám közötti lakóterekkel. Az átlagos lakásnagyság meghaladja a 70 négyzetmétert, s a hatékony tervezés eredményeképpen az átlagosnál kedvezőbb szobaszámok kapcsolódnak az egyes alapterületekhez. Az első ütem vásárlóinak harmada tartozik a 31 év alatti korosztályhoz, további 50%-uk 31 és 56 év közötti, ami azt mutatja, hogy a vásárlók értékelik a következő generáció elvárásait is figyelembe vevő tervezői koncepciót.